diumenge, 28 de juliol del 2019

Locomotores industrials i de ferrocarrils secundaris de la península Ibèrica (I)

Linares Biodiesel Technology.

Un dels dos tractors de l'antiga ENIRA es troba en la factoria d'Azucareras Reunidas de Jaén.
Tornat a posar en funcionament després de molts anys parat.

LBT- 1
Característiques tècniques:
Numeració: 1
Rodament: B
Any de construcció: 1957
Reconstruïda l'any: 2018
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel
Fabricada per: Schoema
Numero fabrica: 2028

Ferrocarril de Tharsis

The Tharsis Sulphur and Coopr Co. Ltd, va ser creada en l'any 1866.
El material mòbil va portar impreses durant tota la vida d'aquest ferrocarril les sigles "TOS" Tharsis-Cobre-Azufre.

Els tractors dièsel van ser destinats al transport del mineral des de Corrales fins a l'embarcador, distant uns 4 km.

TOS - 57
Característiques tècniques:
Numeració: 56 i 57
Rodament: B
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 2
Any posada en servei: 1949
Amplada carril: 1.220 mm
Tara: 28 tm.
Tracció: Dièsel hidràulica
Motor: Ruston 6VPHL
Potencia: 123,04 kW
Model: 165 DS
Números de fàbrica: 260.752 i 260.753
Fabricada per: Ruston & Hornsby
Nota: en el transcurs dels anys la tracció va ser transformada a Dièsel-Elèctrica.

Junta Obras del Puerto de Almeria

La Junta Obras del Puerto de Almeria, va adquirir en l'any 1929, a l'empresa alemanya Deutz, dues locomotores. Aquestes dues màquines s'usaven per al moviment de mercaderies en el port d'Almeria, especialment per a moure vagons amb barrils de fusta carregats de raïm procedents de la població d'Ohanes i pobles limítrofs que collien aquesta fruita, espart, etc., que s'exportaven a través d'aquest port.

JOP -2
Característiques tècniques:
Numeració: 1 i 2
Rodament: B
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 2
Any de construcció: 1929
Any baixa servei: 1967
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel mecànica
Fabricada per: Deutz
Model: 020DM
Numero fabrica: 9528 i 95299

HUNOSA

Aquestes locomotores, les primeres d'ampla ibèric construïdes a Espanya, per MTM.
Primerament van estar en servei al FFCC de Catalunya, per passar posteriorment al Ferrocarril de Mollet a Caldas, i a Renfe a la creació d'aquesta.
La 0232 "Palau" és arrendada en l'any 1964 a les Minas de Aller d'Ujo (Astúries), integrada en la Sociedad Hullera Española, per realitzar als moviments de vagons entre el safareig de Sovilla i l'estació d'Ujo.

HUNOSA 030-0232 "Palau"
Característiques tècniques:
Sèrie: 030
Tipus: 0-3-0T
Unitats en servei: 0
Unitats construïdes: 3
Any de construcció: 1887 a 1888 i 1915
Any retirada de servei: 1982 (030-0232)
Amplada carril: 1.668 mm
Tracció: Vapor
Cilindres diàmetre: 410 mm
Cilindres carrera: 600 mm
Rodes motores diàmetre: 1.200 mm
Distribució: Stephenson
Potencia: 317,74 kW
Esforç de tracció: 48,21 kN
Pes: 39,3 tm.
Caldera longitud entre plaques tubulars: 2.985 mm
Caldera diàmetre interior: 1.430 mm
Números de fàbrica: 5, 6 i 79
Construïda: MTM - La Maquinista Terrestre y Marítima

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada