dimarts, 17 de setembre del 2019

Funicular del Tibidabo, fi d'una etapa.

BSM – Barcelona Serveis Municipals




El diumenge 15 de setembre de 2019, a les 21.00 hores, el Funicular del Tibidabo va realitzar l'últim viatge dels que seria la tercera etapa d'aquesta mitja de transport.
Ara queda al davant un any d'obres per actualitzar-lo.

Funicular Tibidabo 1r etapa 1901-1922 

Funicular Tibidabo 2a etapa 1922-1957 

FunicularTibidabo retirada vehicles 2a etapa  1957

Funicular Tibidabo instal.lació nous vehicles  3r etapa 1958-2019
Característiques tècniques (3a etapa):

Tipus: Funicular clàssic.
Data d'inauguració: 1901
Renovat en els anys: 1922 i 1958
Estació inferior: Plaça del Dr. Andreu (223,5 msnm).
Estació superior: Plaça del Tibidabo (501,8 msnm).
Ampla de via: 1.000 mm.
Longitud: 1.152,5 m.
Desnivell: 275,4 m.
El pendent màxim és: 25,7%.
Motorització: Elèctrica, situada en l'estació superior.
Motor: 2 X Siemens
Potencia: 93,1 kW + 242,71 kW
Cable tractor: 38 mm
Carrega ruptura: 103 tm.
Velocitat: 4,1 m/seg.
Vehicles: 4 (2+2)
Longitud entre topalls (dos cotxes): 20.912 mm
Pes (conjunt dos cotxes): 9,2 tm.
Passatgers: 226 + 1 per conjunt de dos cotxes.
Fabricat: Von Roll
Vehicles construïts per: Macosa

Nou Funicular Tibidabo, 2020 "La Cuca de Llum"


Amb motiu de la posada del funicular (3a etapa), es va realitzar un concurs de dibuixos, any 1957/1958, en el que es va regalar un carnet de "Amigo del Tibidabo" a tots els nens del barri de Sant Gervasi (no recordo si de tot Barcelona), que hi participaren, que donava dret a pujar i baixar amb el funicular i a gaudir de totes les atraccions del Parc, durant tots els diumenges d'un any.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada