Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.
FEVE, 3617-3618, aprop de Bilbao (Ililo23) |
Aquestes unitats es van precisar per l'augment dels serveis electrificat de rodalia, que es produí a principi de segle.
Les primeres dotze unitats (3601/02 a 3623/24) procedeixen de la reconstrucció d'unitats dièsel de la sèrie 2300. Es va aprofitar principalment el bastidor i els vogies, construint-se una nova caixa amb un interiorisme més modern.
En l'any 2005 FEVE va encarregar al consorci format per a Sunsundegui i Tafesa la construcció de 12 trens totalment nous. Presenten poques diferències amb les seves germanes procedents de la reforma dels veterans MAN. El disseny dels vogies va ser lleugerament modificat, van ser substituïdes les molles de la suspensió primària, per valones pneumàtiques, la qual cosa li dóna un major confort de marxa. En cabina va ser instal·lat un nou manipulador Siemens. A més incorporen una versió millorada de l'autòmat programable Setelsa, així com nou intèrfons en la sala de viatgers.
FEVE, 3623-3624, estació La Concordia, Bilbao |
Característiques tècniques:
Sèrie: 3600
Tipus: EMU-2
Rodament: B'2'+2'B'
Composició: Mc+Mc
Unitats posades en servei: 21
Numeració: 3601/02 a 3623/24 ii 3625/26 a 3641/42
Matricula UIC: 94-71-9-436-001-7 a 94 71 3 436 042-6
Any de construcció: 2000 a 2006
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1,5 kV
Potencia: 420 kw
Motors: 2 x Siemens TB 2223-0GB03
Longitud total entre topalls: 35.300 mm
Amplada: 2.569 mm
Alçada: 3.760 mm
Pes total: 56,5 tm
Velocitat: 100 km/h
Fre dinàmic: Reostàtic
Fre pneumàtic: Aire comprimit
Seients total 2a classe: 90
Comandament múltiple: 4 trens
Enganxall: Scharfenberg A10
Pantògraf: 2 X Shunk
Sistemes seguretat: ASFA, Home mort
Cabines conducció: 2
Construïdes per: FEVE, Suncove (Sunsundegui), Siemens
FEVE, 3617-3618 + 3623-3624, San Mames, Bilbao (A.Gil) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada