SFM - Serveis Ferroviaris de Mallorca
SFM - 91-01 + 93-01 + 91-02, Tallers de Son Rullan |
Aquesta sèrie 91 d'unitats elèctriques de tren-tram, van ser adquirides per a la nova línia de tren-tramvia en construcció entre Manacor i Artà, com les obres de la línia es troben paralitzades i de moments està decidit no continuar-les, els trens romanen estacionats a les cotxeres en espera de poder ser venuts, ja que no podem ser utilitzades en les estacions actuals que són d'andana alta i aquests vehicles són de pis baix.
Les unitats elèctriques de tren-tram, són bidireccional, cada unitat de tren-tram està formada per tres cotxes articulats que incorporen 4 bogis, aquest estan situats: un bogi motor a cada extrem de la unitat i dos bogis, un motor i un altre portador, en el cotxe intermedi, porten sistemes de recuperació d'energia. Els cotxes extrems tenen aproximadament un 60% de plataforma de pis baix, la superfície del sòl i l'interior del vehicle és diàfan, creant un sol espai per al viatger. Té quatre portes per costat, situades als cotxes extrems, aire acondicionat, suspensió pneumàtica, espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda (2 PMR) i per a 4 bicicletes.
SFM - 91-01 + 93-01 + 91-02 (trensdemallorca) |
Característiques tècniques.
Sèrie: 91
Tipus: EMU-3
Composició: Mc+M+Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 6
Numeració: 91-01 a 91-06
Any de construcció: 2009 a 2011
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1.500 V=
Potencia: 840 kW
Motors: 6
Diàmetre rodes: 720 mm
Longitud total entre topalls: 37.010 mm
Amplada: 2.550 mm
Alçada: 3. 670 mm
Alçada del pis: 375 / 900 mm
Pes total: 55,5 tm
Velocitat: 70 / 100 km/h
Acceleració: 1,2 m/s²
Seients tota: 92 + 6 seients plegables
Portes dobles per costat: 4
Construïdes per: Vossloh
Comandament múltiple: 2 unitats
Altres característiques: 8 areners, dispositiu de lubrificació de pestanya, sistema antipatinatge, sistema antibloqueig, fre elèctric regeneratiu, fre urgència electró-hidràulic, fre electromagnètic i vigilància per CCVT.
SFM - 91 (Vossloh) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada