Algunes sèries de TMB.
Sèrie 5500 (I)
Aquesta sèrie és germana de les sèries 5600 i 5800, el conjunt de les tres sèries totalitza 127 unitats, que es van rebre entre els anys 1989 i 1992.
És un autobús estàndard d'11,710 metres de longitud dotats d'un motor OM 447H de 202 CV, dièsel de 6 cilindres en línia, situat horitzontalment en la part posterior del vehicle, sota el pis i aïllat del compartiment de passatgers de sorolls i calor. Posseeix una caixa del canvi automàtic de tres marxes Mercedes-Benz amb comandament electrònic per interruptors de tecla.
La velocitat màxima que podia aconseguir era de 87 km/h.
Tenen una capacitat per a 30 persones assegudes i 77 dempeus.
De disseny comparable amb el model Pegaso 6420.
Les diferències entre les subsèries dins la sèrie 5500 és causat pels diferents carrosats: Castrosua (5500 a 5507 i 5513 a 5519) i Hispàno Carrossera (la resta de vehicles).
L'any 2005 van començar a donar-se de baixa de la flota de TMB, sent els últims a donar-se de baixa l'any 2006.
Sèrie 5600
És un autobús estàndard d'11,710 metres de longitud dotats d'un motor OM 447H de 202 CV, dièsel de 6 cilindres en línia, posseeix una caixa del canvi automàtic de tres marxes Voith.
Les diferències entre les subsèries dins la sèrie 5600 és causat pels diferents carrosats: Castrosua (5600 a 5629) i Unicar (5630 a 5649).
Sèrie 5800
És un autobús estàndard d'11,710 metres de longitud dotats d'un motor OM 447H de 202 CV, dièsel de 6 cilindres en línia, posseeix una caixa del canvi automàtic de tres marxes ZF.
Tota la sèrie va ser carrosada per Hispano Carrocera.
Sèrie 5500 (II)
En l'any 2020 (Febrer), va arribar a la cotxera d'Horta el primer autobús de la sèrie 5500-5529.
Aquestes 30 unitats corresponien al model MAN NL 280 Hybrid NL 313 GNC. Autobusos Man de 206 kW Euro 6 combinats amb sistemes mild hybrid de motor elèctric en paral·lel i start-stop.
Estant carrossats per l'empresa Burillo de Logronyo. El model de carrosseria és el corresponent a NeoMAN Burillo Lion's City C Efficient Hybrid.
Alguna fotografia pertany a: Josep Pretel
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada