Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.
Sèrie 3300 de FEVE és un tren elèctric de dos cotxes, sèrie Renfe 433 (II).
FEVE 3308 - El Berron |
Són unitats elèctriques compostes per dos cotxes motors procedents de la reconstrucció de les unitats de la sèrie 3500, amb dos pantògrafs (un per cotxe) i amb un sistema de tracció de Corrent alterna que mitjançant rectificadors el converteix en Corrent continua.
Aspectes a destacar de les caixes d'aquesta sèrie: la porta d'accés a la cabina de conducció es troba en la testera en la part dreta del pupitre. Aquesta porta al seu torn, també actua com a via d'evacuació en cas d'emergència en un túnel. L'equipament general ha estat molt millorat, posseeixen d'un sistema de videovigilància, disposa de 10 teleindicadors per unitat de tren: 6 a l'exterior i 4 a l'interior. També disposen d'un sistema acústic d'anunci d'estacions, tancament de portes i música ambiental. La climatització és mitjançant dos equips (un per cotxe) subministrats per TMI i al sistema de calefacció és mitjançant uns radiadors elèctrics disposats en els laterals sota els seients.
FEVE 3308 |
Característiques tècniques:
Sèrie: 3300
Nova sèrie Renfe: 433 (II)
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'+ Bo'Bo'
Composició: Mc+Mc
Numeració: 3301 a 3324.
Matricula UIC: 94 71 3433 001-0 a 94 71 3433 023-4
Anys de construcció: 1977
Reconstruïdes en l'any: 2009
Unitats dobles construïdes: 12
Amplada carril: 1000 mm.
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1.500 V=
Potencia: 1320 kW
Motors: 8 X ABB TA 6788-H.
Cadena de potència: Ingeteam IGBT.
Pantògrafs: Schunk SBE 920 (o Faiveley AM-32-AV)
Longitud total entre topalls: 34.000 mm
Amplada: 2.550 mm
Alçada: 3.480 mm
Velocitat: 100 km/h
Seients 2a classe: 76
Enganxall: ScharfenbergSistemes de seguretat: ASFA Digital
Construïdes per: CAF i Sunsundegui
Nota: a Renfe l’antiga serie 300, també va rebre aquesta matricula UIC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada