Mostra de diferents vehicles, heterogenis ells, vistos per Catalunya.
MNACTEC: Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.
BMW: Bayerische Motoren Werke AG. La BMW R75 va ser una combinació de motocicleta i sidecar amb atracció a la roda d'aquest, produïda per la companyia alemanya durant la Segona Guerra Mundial.
El 2002 TI va ser fabricat entre els anys 1968 i 1971.
CIM-ETSE – Despertaferro: És el primer vehicle solar dissenyat i construït a Catalunya per l'equip Mediterrani, format per un grup d'enginyers de la UPC i l'EUSS, com a projecte de final de carrera l'any 1998.
EI Trans A/S: El CityEI és un cotxe elèctric lleuger de 3 rodes dissenyat i fabricat originalment a Dinamarca per EI Trans A/S en l'any 1987, però actualment fabricat a Alemanya per Citycom GmbH.
Honda: Honda Motor Company, Ltd. Un dels grans fabricants de vehicles del món: motocicletes, automòbils i avions. L'Honda VTX 1300 és una motocicleta d'estètica «Custom», presentada en l'any 2006.
MAN: Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg SE. El camió MAN KAT-1 4X4, 5 Tm, va ser desenvolupat per a les forces alemanyes l'any 1962, ja retirat de servei algunes unitats són utilitzades per organitzacions humanitàries com aquest de «Conductor Solidaris de Catalunya».
OSSA: Orpheo Sincronic Sociedad Anónima. Aquesta empresa, catalana, es va dedicar a la fabricació de maquinària cinematogràfica i més tard a la de les motocicletes.
L'Ossa Byra 1000, creada pels germans Batlló, és un "monstre" de 4 cilindres en línia, de 1.000 cc., dos temps i refrigeració per aire, per a construir aquest "monstre", es va escollir el xassís de l'Ossa Yankee 500 i pel motor es va fer servir el motor de la Yankee 500 posat al mig dos motors de 250 cc, un a cada costat, aquest conjunt donava una potència de 110 CV, feia servir una caixa de canvis de 6 velocitats que permetia una velocitat punta de 250 km/h. Va participar a les 24 Hores de Montjuïc dels anys 1972 i 1973.
L'Ossa 250 «Monocasc», dissenyada per l'enginyer Eduard Giró i desenvolupada entre els anys 1967 i 1970 per a competir en el mundial de motociclisme, en la categoria de 250 cc., fou una motocicleta revolucionària i ha estat considerada la mono-cilíndrica més ràpida de la seva època.
Santi Herrero, el pilot triat per l'empresa per a pilotar la moto, demostrà una gran categoria i estigué a punt d'aconseguir el títol de Campió del Món durant dues temporades seguides 1969 i 1970, fins que morí en estavellar-se, mentre pilotava la «Monocasc» al TT de l'Illa de Man de l'any 1970, anant primer a la classificació provisional del campionat. Aquesta tragèdia, colpí de tal manera a la marca OSSA que abandona definitivament les curses del mundial de velocitat.
Patria: Fábrica Nacional de Motocicletas, Sidecares y Bicicletas Patria. Marca catalana que fabrica motocicletes, tricicles, automòbils i altres tipus de vehicles entre els anys 1922 i 1936, amb seu a Badalona.
Tatra: Fabricant d'automòbils i camions, ubicat a Kopřivnice, República Txeca, funda en l'any 1890. Els Tatra 57 és un model de cotxe de disseny compacte de dues portes, construïts en diverses versions, entre els anys 1932 i 1945, conegut com a «Hadimrška».
BMV R-75 - Auto Retro 2010, BCN. |
BMW 2002 TI - Pujada en Costa a la Rabassada, BCN Octubre 1975. |
CIM-ETSE - Despertaferro Cotxe solar - MNACTEC, Terrassa. |
El Trans AS - Mini-El CityEl - L 12825 - MNACTEC, Terrassa. |
Honda VTX 1300 - Horta de Sant Joan. |
MAN KAT-1 4X4 - Montcada i Reixac. |
OSSA Byra 1000 - Pujada en costa a l'Arrabassada, BCN Setembre 1972. |
OSSA Monocasco 250 cc - Casa SEAT, BCN. |
Patria Minor 350 - MNACTEC, Terrassa. |
Tatra 57 - L'Illa Diagonal, BCN. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada