Aquest ferrocarril va ser construït per l'empresa britànica Tharsis Sulphur and Cooper Company, per extreure el mineral de les seves mines de Tharsis-La Zarza.
Inaugurat en l'any 1871, va estar actiu sota diferents companyies fins a l'any 2000, dedicat principalment al transport de minerals i mercaderies, durant un temps també va comptar amb serveis de passatgers.
Les característiques principals d'aquest línia de ferrocarril són:
Inici: Tharsis
Final: Moll de Corrales (Punta de la Cruz) en el marge dret del riu Odiel.
Longitud: 47 km.
Amplada via: 1219 mm.
Electrificat: No
Núm. 5 "Saucita", Plazoleta del Tren, Tharsis |
Tipus: LV
Rodament: 0-2-0 T
Unitats posades en servei: 10
Numeració: 1 a 10
Noms locomotores: Odiel, Meca, Alamo, Hulta, Saucita, Oraque, Corrales, Tiesa, Tharsis i Gua
Any de construcció: 1867 a 1869
Amplada carril: 1219 mm
Tracció: Vapor
Número de fàbrica: 231 a 234 i 309, 310 i 332 a 335.
Construïdes per: Dübs
BB1100_69, Rotonda A-495/A-475, Tharsis |
Sèrie: BB 1100
Tipus: LDE
Rodament: B'B'
Unitats posades en servei: 6
Numeració: 66 a 71
Any de construcció: 1966 a 1971
Amplada carril: 1219 mm
Tracció: Dièsel-Elèctrica
Potencia: 680,34 kW
Esforç de tracció: 23,54 kN
Motor: 1 X SCAM-MGO V12 ASHR
Generador: 1 X Alsthom GP 830 H13
Motors de tracció: 2 x Alsthom TA 641 M13
Diàmetre de la roda: 950 mm
Longitud total entre topalls: 13648 mm
Amplada: 2400 mm
Pes total: 56 tm
Velocitat: 70 km/h
Construïdes per: Alsthom
Cisterna d'àcids, Rotonda A-495/A-475, Tharsis. |
Rodament: 2'2'
Construïdes per: Gregg
11+20, Rotonda A-495/A-475/Lugar Huertos de Lanchares, Tharsis. |
Rodament: 2'2'
Construïdes per: Gregg
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada