Aquestes unitats de tren, de la línia Barcelona-Vallès, formen la quarta generació de trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya d'ençà que es van fer càrrec del servei.
FGC - 115.63 «Josep Vallverdú i Aixalà», estació Valldoreix.
La posada en servei de les prolongacions de la línia Barcelona-Vallès a Terrassa i a Sabadell, va suposar la construcció d'autèntiques línies de metro en aquestes dues importants poblacions del Vallès Occidental, que van generar un important augment de la demanda, tant en l'entorn interior com cap a Barcelona. Ja des del primer moment es van detectar problemes de capacitat als trens que en aquell moment es posseïen. Per tant, es va fer evident la necessitat d'incrementar les freqüències de pas, que només es podria solucionar amb l'adquisició de noves unitats.
FGC – 115.54 «Gabriel Ferrater», estació Provença, Barcelona. |
Característiques tècniques:
Sèrie: 115
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+ 2'2'+Bo'Bo'
Composició: Mc-R-R-Mc
Unitats construïdes: 15
Numeració unitats motores: 115.01 a 115.15 + 115.51 a 115.65
Numeració unitats remolc: 185.01 a 185.15 + 185.51 a 185.65
Any de construcció: 2021 a 2022
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 2.500 kW
Motors: 8
Equip de tracció elèctric: 4 unitats, amb transistors IGBT.
Longitud total entre topalls: 80.780 mm
Tara: 134 tones.
Velocitat: 90 km/h
Suspensió primària: Cautxú/acer
Suspensió secundària: Pneumàtica.
Seients totals 2a classe: 196 seients (188 fixos + 8 abatibles)
Equips de climatització: 4 (un per cotxe)
Sistemes de fre: Pinces i disc d'acer
Enganxall: BSI
Cabines de conducció: 2
Tipus de conducció: ATO (conducció automàtica supervisada) o ATP (conducció manual).
Sistema de videovigilància, càmeres: 16 interior (4 per cotxe) + 8 externes de retrovisió + 2 frontals.
Estructura de les caixes: Alumini
Construïdes per: Stadler Rail
Dipòsit: Rubí
FGC - 155.51 «Aina Moll», Interior de la unitat. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada