FGV – Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana.
L'origen d'aquestes unitats esdevé del fet de la integració de la xarxa tramviària d'Alacant i l'antiga línia de via estreta d'Alacant a Dénia.
La sèrie 4100 va ser contractada amb Alstom, però ja van ser lliurats Vossloh. Són unitats articulades de tres mòduls sustentats sobre 4 vogis, dels quals tres són motors i un portador, compten amb un gran percentatge de pis baix i disposen de dues cabines per la circulació és bidireccional.
Les unitats de la sèrie 4.100, són els primers Trens-Tram que circulen per a Espanya. Són capaços de donar servei de caràcter tramviari en els àmbits urbans i de rodalia entre poblacions, podent aconseguir velocitats punta superiors.
Característiques tècniques:
Sèrie: 4100
Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'+Bo'+2'+Bo'.
Composició: Mc+R+Mc
Unitat construïdes: 9
Numeració: 4101 a 4109 + 6101 a 6109 + 4151 a 4159
Any de construcció: 2007 a 2008
Amplada carril: 1.000 mm
Tracció: Elèctrica
Presa de corrent: Pantògraf
Voltatge: 750 V=
Potencia: 840 kW.
Esforç de tracció: 600 kN
Motors: 6
Diàmetre
rodes: 720 mm
Longitud total entre topalls: 37.010 mm
Amplada: 2.550 mm.
Altura: 3.480 mm.
Pes: 69 tones.
Velocitat: 70/100 km/h
Fre elèctric: Reostàtic, electrohidràulic per a emergència.
Fre pneumàtic: Aire comprimit
Comandament múltiple: 2 unitats
Seients: 92 + 6 abatibles
Construïdes per: Vossloh.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada