dijous, 15 de desembre del 2011

La Berneuse.


TPC – Transports Publics du Chablais.
AL – Aigle-Lesyn.

Excursió d’un dia. En el nostre cas, juny 2008, teníem la nostra base en el Càmping Municipal de Aigle.
L’estació de Aigle es intermodal sense cap dubte. Ferrocarrils Federals (SBB-CFF-FFS), ferrocarrils de via estreta del TPC: línies Aigle-Lesyn (AL), Aigle-Le Sápey-Les Diablarets (ASD), Aigle-Ollon- Monthey-Champéry (AOMC) i autobusos. Fins l’any 2.007 les vies de les diferents companyies estaven sense andanes, compartint la plaça de l’estació amb els altres mitjans de transport.

Per realitzar aquesta excursió partint de l’estació de Aigle, el traçat de la via transcorre per dins del poble com si fos un tramvia, fins l’estació Depot AL (tallers de AL), en aquesta estació s’ha efectua un canvi de sentit i pren la cremallera just a la sortida. La línia va remuntant la vesant de la muntanya tot travessa’n les vinyes tant reconegudes d’aquesta població fins arribar al seu destí a una altitud de 1.450 metres.  Lesyn es un autèntic balcó amb vistes a la vall del Roine, al cor dels Alps,  i esta situada, com diuen els suissos “sous le soleil exactement”.
Des de l’estació Lesyn-Fedey per arribar al  telecabina que puja a la Berneuse, tindre'm que caminar 15 minuts (800 m).

La Berneuse es un pic menor (2.048 m)  situat al costat de les Tours d’ Aï, Mayen i  Famelon, en les Alps Bernesos.

Es conegut per el seu restaurant giratori “Le Kurlos” construït dins d’una estructura totalment recoberta de vidres. Les vistes abasten des de el Llac de Leman, la Rivière de Vaud, el Jura i la vall del Roine.
El restaurant gira 360 graus en una hora i mitja. Durant aquest temps, desfilen per davant nostre el Cervi, el Mont Blanc, Les Dents du Midi, Le Grand Combin,  l’Eiger  i  altres  pics  dels  Alps.

En una bona zona per fer senderisme, per baixar existeix un sender que en  1 hora 45 minuts i desprès de salvar un desnivell de 700 metres (5 Km.),  ens tornarà a situar a l’estació de Lesyn-Fedey, tot passant per el llac d’Aï.
  
Característiques tècniques:

AL (TPC) – Aigle – Lesyn

Línia: 

Data d’inauguració: 1.898.
Longitud: 6,2 Km. (5,2 Km. Amb cremallera Abt).
Màxim gradient: 200 0/00
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificació: 1.500 V=
Existeix el projecte de fer arribar el tren cremallera fins el mateix cim de la Berneuse.

Material motor:

Arseh 2/4 Automotor històric, configuració Saló.
Unitats: 1
Numero: 201
Any de posta en servei: 1.946
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 250 kW.
Velocitat màxima adherència/cremallera: 15/25
Seients 1ª classe: 20
 BDeh 2/4 Automotor.
Unitats: 2
Números: 202 i 203
Any de posta en servei: 1.946
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 250 kW.
Velocitat màxima adherència/cremallera: 15/25
Seients 2ª classe: 48

BDeh 4/4 Automotor
Unitats: 2
Números: 301 i 302
Any de posta en servei: 1.966
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 596 kW.
Velocitat màxima adherència/cremallera: 24/40
Seients 2ª classe: 48

Bt remolc amb cabina.
Unitats: 2
Números: 351 i 352
Any de posta en servei: 1.966
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 48
Normalment acoblats a les unitats 301 i 302.
BDeh 4/4 Automotor.
Unitats: 3
Números: 311 a 313 (abans 303 a 305)
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: (BB) Emu-1
Potencia: 836 kW.
Velocitat màxima adherència/cremallera: 25/40
Seients 2ª classe: 32
Constructor: Vevey

Bt remolc amb cabina.
Unitats: 3
Números: 361 a 363 (abans 353 a 355)
Any de posta en servei: 1.987
Disposició eixos: BB
Seients 2ª classe: 40
Normalment acoblats a les unitats 361 a 363.
  
TLSA – Lesyn – La Berneuse

Telecabina.
Any de posta en servei: 1.992.
Tipus:  6-MGD.
Longitud:  1.871 m.
Estació inferior: 1.336 msnm.
Estació Superior: 2.041 msnm.
Desnivell:  705 m.
Pilones: 17
Motorització: Eléctrica, Automatització: SISAG
Velocitat: 5 m/seg.
Cabines : 36
Capacitat per cabina: 6 persones.
Capacitat: 900 persones/hora.
Fabricant:  Städeli - CWA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada