dimecres, 4 de juliol del 2012

SNCB - NMBS Série 41


Société Nationale des Chemins de fer Belges - Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen


Unitat 4116, matricula UIC 95 88 0410 167, a prop de l’estació de Marienbourg (Juliol, 2007).

Als final de la dècada dels 90 del segle passat, el ferrocarrils belgues van prendre la decisió d'abandonar els trens formats per locomotores dièsel i vehicles M2 per al transport de passatgers.
La construcció d'aquests sèrie d’automotors diesel va ser duta a terme  a la fabrica  d’ Alstom de les Franqueses del  Vallès (Barcelona).
Els automotors de la sèrie 41 tenen totes les comoditats dels trens moderns: aire condicionat, suspensió pneumàtica, seients individuals, WC’s de circuit tancat, pantalles electròniques externes, etc, . ...
Cada unitat consta de dos elements motors (B + AB). Es poden acoblar fins a cinc automotor  (amb un total de 1035 places).
Aquestes unitats recorren totes les rutes no electrificades.

Característiques tècniques
Sèrie: 41
Rodament: DMU-2
Unitats: 96
Numeració: 4101 a 4196
Any de posta en servei: 2000/2002
Composició: DMC –DMS
Longitud : 49600 mm
 Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 970 kW
 Velocitat: 120 km/h
Tracció: Diesel Hidràulica
Pes: 93 Tm
Seients 1ª classe: 12
Seients 2ª classe: 138
Places PMR:  2
Fabricades per: Alstom
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada