Société Nationale
des Chemins de fer Belges - Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen
Unitat 4116,
matricula UIC 95 88 0410 167, a prop de l’estació de Marienbourg (Juliol, 2007).
Als final de la dècada
dels 90 del segle passat, el ferrocarrils belgues van prendre la decisió
d'abandonar els trens formats per locomotores dièsel i vehicles M2 per al
transport de passatgers.
La construcció
d'aquests sèrie d’automotors diesel va ser duta a terme a la fabrica d’ Alstom de les Franqueses del Vallès (Barcelona).
Els automotors de
la sèrie 41 tenen totes les comoditats dels trens moderns: aire condicionat,
suspensió pneumàtica, seients individuals, WC’s de circuit tancat, pantalles
electròniques externes, etc, . ...
Cada unitat consta
de dos elements motors (B + AB). Es poden acoblar fins a cinc automotor (amb un total de 1035 places).
Aquestes unitats
recorren totes les rutes no electrificades.
Característiques
tècniques
Sèrie: 41
Rodament: DMU-2
Unitats: 96
Numeració: 4101 a 4196
Any de posta en servei: 2000/2002
Composició: DMC –DMS
Longitud : 49600 mm
Amplada carril:
1435 mm
Potencia: 970 kW
Velocitat: 120
km/h
Tracció: Diesel Hidràulica
Pes: 93 Tm
Seients 1ª classe: 12
Seients 2ª classe: 138
Places PMR: 2
Fabricades per: Alstom
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada