dissabte, 1 d’octubre del 2016

Funiculars del Parsenn, Davos

DKB - Davos Klosters Bergbahnen AG.

DPB - Davos Pasenn Bahn
LWW - Luftseilbahn Weissfluhjoch - Weissfluh


Parsenn Bahn va ser construït entre les dues Guerres Mundials, al principi de l'activitat d'esquí, per accedir a l'àrea del Weissfluhjoch que és una de les millors àrees d'esquí de Suïssa.

Durant estiu, sense la neu, el Weissfluhjoch, és un paisatge dur, rocós, escabrós però amb unes tonalitats cromàtiques sense igual.


De tota manera, Parsenn Bahn és un dels funiculars més llarg de Suïssa, longitud 4048 metres però dividid en dues seccions. La primera és més costeruda que la segona. Els cotxes del primer tram del funicular són doble.
L'estació inferior està situada en el carrer principal de Davos Dorf.


Un telefèric condueix des de Weissfluhjoch, situat en un altiplà, fins al cim de Weissfluh.

En el cim del Weissfluh a part de l'estació de l'Aeri i troben un conjunt d'edificis: un restaurant d'altura panoràmic, l'Institut WSL de Neu i de les Allaus, SLF militar i d'estudi de plantes nocives. En l'estiu del 2014, el Servei Meteorològic " Meteo Suïssa" i va instal·lar un potent radar meteorològic.


Característiques Tècniques PDB - I Davos Pasenn Bahn:



Tipus: Funicular clàssic FUC-200,
Data d'inauguració:
Reconstruït l'any: 2002
Estació inferior: Davos Dorf (1557 msnm).
Estació superior: Höhenweg (2219 msnm).
Ampla de via: 1200 mm.
Longitud: 1872 m.
Desnivell: 662 m.
Pendent màxima: 47,7%.
Motorització: Elèctrica, situada en l'estació superior.
Potencia: 1470 kW
Cable tractor: 57 mm
Velocitat: 10 m/seg.
Duració del viatge: 4 minuts.
Vehicles: 2X2
Passatgers: 200 + 1 per vehicle.
Capacitat: 2200 passatgers/hora, en cada sentir.
Vehicles construïts per:
Construït per: Doppelmayr, Gangloff,Fatzer, Frey

Característiques Tècniques DPB - II Davos Pasenn Bahn:




Tipus: Funicular clàssic, FUC-110
Data d'inauguració: 1932
Reconstruït l'any: 2010
Estació inferior: Höhenweg (2219 msnm).
Estació superior: Weissfluhjoch (2663 msnm).
Ampla de via: 1000 mm.
Longitud: 2188 m.
Desnivell: 444 m.
Pendent màxima: 33%.
Motorització: Elèctrica, situada en l'estació superior.
Potencia: 340 Kw
Cable tractor:
Velocitat: 9 m/seg.
Duració del viatge: 5 minuts.
Vehicles: 2
Passatgers: 170 + 1 per vehicle.
Capacitat: 970 passatgers/hora, en cada sentir.
Vehicles construïts per: Garaventa, Gangloff, Frey, Fatzer

Característiques tècniques LWW - Luftseilbahn Weissfluhjoch - Weissfluh:






Funicular Aeri.
Any de posada en servei: 1955
Reconstruït: 1983
Tipus: FA-60
Longitud: 694 m.
Estació inferior: Weissfluhjoch (2670 msnm).
Estació Superior: Weissfluhgipfel (2824 msnm).
Desnivell: 154 m.
Tracció: Elèctrica, estació inferior
Contrapès: Estació superior
Duració viatge: 3 minuts
Cabines: 2
Capacitat per cabina: 60 + 1 persona.
Capacitat: 1100 persones/hora.
Fabricant: Von Roll, CWA; Frey


Des del mateix edifici de l'estació superior de l'Aeri Weissfluhjoch - Weissfluhgipfel, parteix un aeri industrial, reconversió d'un anterior d'ús militar, que dona servei a les instal·lacions existents en la carena del Obersätalli, la seva estació inferior és dins d'una galeria excavada a la roca.




Foto, I Edgar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada