Els primers estudis per a la construcció d'un ferrocarril metropolità comença l'any 1965.
El 20 de febrer de 1986, el primer govern del president Alan García va crear la "Autoridad Autónoma del Proyecto Especial Sistema Eléctrico de Transporte Masivo de Lima y Callao".
Malgrat ser una obra inconclusa, el 28 d'abril de 1990, a tres mesos de finalitzar el seu govern, Alan García va disposar la inauguració de la secció construïda. En ser aquesta massa curta (9,2 km) i no arribar als districtes cèntrics, de major demanda de Lima, la Línia 1 va quedar com una obra inutilitzable.
Després de 20 anys, l'11 d'abril de 2011 se signa la continuació de les obres de la Línia 1, Vila El Salvador – Av. Grau – Sant Joan de Lurigancho.
Línia 1, va quedar inaugurada en la seva totalitat el 25 de juliol de 2014, és la primera línia de metro a la ciutat, la qual permet arribar de l'estació de Vila El Salvador a l'estació de Bayóvar en sol 53 minuts, consta de 26 estacions i travessa 11 districtes. La línia està construïda majoritàriament en superfície o en viaducte elevat i té una longitud de 34, 5 km.
La Línia 1, té un ample de via de 1435 mm, alimentació elèctrica és a 1500 V dc, el parc motor està format per: 5 trens model MB-300 de sis cotxes construïts per Ansaldo Breda en els anys 80 del segle passat i 19 trens de 5 cotxes construïts per Alstom del model Metropolis 9000 entregats a partir de l'any 2013.
Actualment està en construcció la Línia 2 (Puerto de Callao – Municipalidad de Ate), construïda totalment en traçat subterrani, d'una longitud de 27 km i amb 27 estacions i la Línia 4, primer tram (Estación Carmen de la Legua – Estación Gambeta) construïda totalment en traçat subterrani i d'una longitud de 8 km amb 8 estacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada