dijous, 26 d’octubre del 2017

Automotors "Picasso", sèrie X-3800 de SNCF.

SNCF - Société Nationale des Chemins de Fer Français.

AGRIVAP X-3824 Picasso, Cannes-Grasse, 1993
 Aquesta sèrie d'automotors X-3800, és coneguda com a automotors unificats de 300 CV "Picasso".

Aquests automotors són fàcilment identificables pel seu lloc de conducció elevat, en un dels laterals del vehicle.

Aquesta sèrie construïda entre els anys 1950 i 1961, es van construir en 251 unitats, en diverses subsèries per tres fabricants diferents: Régie Nationale des Factories Renault (RNUR), 110 unitats; De Dietrich, 21 unitats i els Ateliers de construction du Nord de la France (ANF), 120 unitats.

Estaven motoritzats per un motor Renault 517 G (300 CV, posteriorment de 340 CV) o del tipus 575 (amb una potència de 360 CV), també es va utilitzar un motor Saurer BZDS (de 320 CV), fabricat sota llicència per la Société des Forges et Ateliers du Creusot (SFAC).

Aquest automotor, són molt apreciats per als diferents trens turístics, posats en marxa per les associacions d'Amic dels Ferrocarrils.

AGRIVAP X-3867 Picasso, Chaise-Dieu, 2009
Característiques tècniques:

Sèrie: X-3800
Tipus: DMU-1
Rodament: B'2'
Unitats en servei o preservades: 32
Unitat construïdes: 251
Numeració: 3801 a 4051
Any de construcció: 1950 a 1961
Any de retirada servei: 1988
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel – mecànica.
Potencia: 250 kW
Motors: Renault 517G, Trenault 575 o Saurer BZDS
Longitud total entre topalls: 21.851 mm
Pes total: 31,5 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients 2a classe: 62
Construïdes per: Régie Renault, ANF, De Dietrich i SACM
Nota: Les úniques unitats en servei a SNCF són les X-3896 i la X-3997.

La unitat X-3896 va ser transformada en l'any 1976 pel "Ateliers de Périgueux" en vehicle d'inspecció i va ser pintada en els colors verd brillant subratllat per unes ratlles grises. A partir de l'any 1988, es va assignar al Service de la Recherche, en el marc del projecta "Astrée", posta en funcionament del sistema de senyalització ERTMS.

La unitat X-3997 va ser transformada en un automotor de mesurament de la SNCF (anàlisi i mesura dels corrents en els raïls) i rep els colors verd grisenc i gris fosc amb bandes de color taronja.

CHHA X-3900 Picasso, Bord-les-Orges, 2009 

TPCF X-3944, Caudiers-de-Fenollet 2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada