Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).
Aquest autobús forment part d'una remesa de 179 unitats que van ser recepcionades per TMB entre els anys 1988 i 1991 i van formar les sèries 5000, 5100 i 5300. Aquests autobusos són del model Pegaso 6420, últim model produït en sèrie sota l'emblema de la marca espanyola Pegaso. La circulació d'aquest autobús va suposar l'entrada de tecnologia més moderna i l'aplicació de normes VÖV al parc mòbil de l'empresa de la capital catalana.
El sistema de fabricació era bastant peculiar, a causa de ser una estructura autoportant, es muntaven amb l'estructura inclosa en la planta de Jorsa situada a Mataró, mentre que els últims acabats es feien en la factoria de Zona Franca.
El motor estava col·locat en la part posterior, cosa que permet disposar d'una plataforma 17 centímetres més rebaixada que en els anteriors models, cosa que va facilitar enormement l'entrada i sortida de passatgers.
Aquests vehicles van incorporar un nou disseny en la decoració de TMB, on predomina el blanc sobre el vermell.
Durant l'any 2003, quatre Pegàs 6420 donats de baixa en TMB passen a la flota de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona). La correspondència de les calques TMB/UAB és: 5005 per a recanvis, 5013 a 36, 5014 a 37 i 5018 a 38.
Durant el servei a la UAB s'elimina la instal·lació de les validadores de bitllets i del sistema de parada sol·licitada. L'any 2008 sent baixa al parc de la UAB, en incorporar nous vehicles procedents de TMB.
La distribució segons les sèries al parc de TMB és la que segueix:
Característiques tècniques:
Sèrie: 5000
Any entrada en servei: 1988 a 1981
Any de retirada servei: 2002 a 2006
Unitats: 90
Calca: 5000 a 5089
Constructor: Pegaso
Model: 6420
Motor model: 96A4AZ4390
Potencia: 147 kW
Canvi: Automàtic Voith Diwa 851.2 (3 velocitats)
Carrosseria: Jorsa
Longitud: 11,395 metres
Numero de places segudes: 31
Numero de portes: 2
Notes: Les unitats 5000 a 5004 estaven equipades amb el motor Pegaso 96A4AZ3390 de 147 kW.
Les unitats 5057 a 5059 esteven equipades amb el motor Pegaso 96T4AY4390 de 176,52 kW.
Característiques tècniques:
Sèrie: 5100
Any entrada en servei: 1988 a 1981
Any de retirada servei: 2002 a 2006
Unitats: 55
Calca: 5100 a 5154
Constructor: Pegaso
Model: 6420
Motor model: 96A4AZ4390
Potencia: 147 kW
Canvi: Automàtic ZF 4HP500 (quatre velocitats)
Carrosseria: Jorsa
Longitud: 11,395 metres
Numero de places segudes: 31
Numero de portes: 2
Notes: Les unitats 5119, 5153 i 5154 estaven equipades amb el motor Pegaso 96T4AY4390 de 176,52 kW i canvi: automàtic ZF 5HP500 (5 velocitats).
Característiques tècniques:
Sèrie: 5300
Any entrada en servei: 1988 a 1981
Any de retirada servei: 2002 a 2006
Unitats: 34
Calca: 5300 a 5333
Constructor: Pegaso
Model: 6420
Motor model: 96A4AZ4390
Potencia: 147 kW
Canvi: Automàtic Voith Diwa 851.2 (3 velocitats)
Carrosseria: Jorsa
Longitud: 11,395 metres
Numero de places segudes: 31
Numero de portes: 2
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada