dimarts, 28 de novembre del 2017

Alguns vaixells de la flota "Bella Epoque", de la CGN

CGN - Compagnie Generale de Navigation sur le lac Leman

Flota "Bella Epoque", està constituïda pels vaixells de rodes de paletes, a vapor o dièsel elèctrics.

S/S Genève

CGN SS Ville-de-Geneve, Geneve 2003 
La Genève és el vaixell més antic "Belle Epoque" dels que encara existeixen a tot Suïssa. Avui desarmat està permanentment atracat en el moll d' Eaux-Vives a Ginebra i gestionat l'Association des amis des bateaux à vapeur du Léman (ABVL).

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1896
Renovat l'any: 1934
Desermat l'any: 1974
Eslora: 63,40 m.
Manega: 13,95 m.
Ponts: 2
Calat: 1,84 m.
Capacitat: 850 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Potencia: 1030 kW
Motor: Vapor 2 cilindres "compound"
Propulsió: Rodes de paletes.
Velocitat: 15,71 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

S/S Montreux

CGN SS Montreux 2013
És el vaixell més veterà de la flota. Va ser totalment renovat en l'any 2001. Part de la seva decoració interior, en el saló de primera classe, provenen d'un altre vapor que ja ha desaparegut, el «Valais» (1913-2003).

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1904
Renovacions en els anys: 1962 i 2001
Eslora: 68,3 m.
Manega: 14,30 m.
Ponts: 2
Capacitat: 560 persones
Capacitat restaurant: 120 persones
Potencia: 660 kW
Motor: Vapor 2 cilindres obliqües "Compund"
Propulsió: Rodes de paletes
Velocitat: 10,8 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

M/S Vevey

CGN MS Vevey, 2012
Completament renovat, el vaixell navega de nou a les aigües del llac de Ginebra des del 18 de novembre de 2013.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1907
Transformat els anys: 1965 i 2013
Eslora: 66 m.
Manega: 14 m.
Calat: 1,51 m.
Desplaçament: 303,5 tm.
Ponts: 2
Capacitat: 560 persones
Capacitat restaurant: 150 persones
Potencia: 515 kW
Motors: Vapor 2 cilindres inclinat "Compound" + 1 Diesel Sulzer 
Motors propulsió: 2 X elèctrics BBC
Propulsió: Rodes de paletes
Velocitat: 15,39 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

M/S Italie

CGN MS Italie II, 2003 (Postal)
Segon vaixell amb aquest nom, recentment renovat, es considera un "vaixell mític" pels residents a les vores del llac, en particular perquè ha garantit, durant gairebé 50 anys, el servei diari d'anada i tornada entre Ginebra i Le Bouveret.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1908
Transformat en l'any: 1957
Eslora: 66 m.
Manega: 14 m.
Calat: 1,51 m.
Desplaçament: 296 tm.
Ponts: 2
Capacitat: 560 persones
Capacitat restaurant: 150 persones
Potencia: 540 kW
Motors: Vapor 2 cilindres inclinat "Compound" + 1 Diesel Sulzer
Motors propulsió: 2 X elèctrics BBC
Propulsió: Rodes de paletes
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

S/S La Suisse

CGN MS La Suisse, Vevey,2016
Aquest vaixell és el segon en portar aquest nom, va ser totalment renovat en l'any 2009, és el vaixell insígnia de la flota, ha estat definit com el vapor més bell del món.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1910
Transformat els anys: 1970 i 2009
Eslora: 78,5 m.
Manega: 15,9 m.
Calat: 1,61 m.
Desplaçament: 518 tm.
Ponts: 2
Capacitat: 850 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Potencia: 1030 kW
Motor: Vapor 2 cilindres inclinats "Compound"
Propulsió: Rodes de paletes
Velocitat: 15,71 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

S/S Savoie

CGN SS Savoie, Geneve, 1999, (Postal)
Aquest vaixell és considerat com la Joia de la flota Belle Epoque del Llac Ginebra. Renovat en l'any 2006. Es pot observar la seva màquina de vapor gràcies a posseeix una cambra d'observació i una coberta de vidre.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1910
Eslora: 78,5 m.
Manega: 14,30 m.
Calat: 1,80 m.
Desplaçament: 367 tm.
Ponts: 2
Capacitat: 850 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Potencia: 660 kW
Motor: Vapor 2 cilindres inclinats "Compound"
Propulsió: Rodes de paletes
Velocitat: 14,5 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

S/S Simplon

CGN MS Simplon, Geneve 2006
Tercer vaixell que porta aquest nom, va ser totalment reconstruïts entre els anys 2010 i 2011,

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1915 i 1920
Eslora: 78,5 m.
Manega: 15,90 m.
Calat: 1,76 m.
Desplaçament: 474 tm.
Ponts: 2
Capacitat: 850 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Potencia: 1030 kW
Motor: Vapòr 2 cilindres inclinats "Compound"
Propulsió: Rodes de paletes
Velocitat: 15,93 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

S/S Helvétie

CGN MS Helvetie II, Ginebra, 1995 
Segon vaixell d'aquest nom. Va estar amarra davant del Quai d'Ouchy de Lausana, on va acollir durant els anys 2012 i 2013 el "Museu Olímpic Temporal" i en l'any 2015, exposició commemorativa dels 100 anys del CIO a Lausana.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1926
Desermat l'any: 2002
Eslora: 78,5 m.
Manega: 15,90 m.
Capacitat: 850 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Ponts: 2
Potencia: 1030 kW
Motor: Vapor 3 cilindres inclinats.
Velocitat: 15,71 nusos
Construït per: Sulzer freres AG, Winterthur.

S/S Rhône

CGN SS Rhone, 1999, (Postal)
Tercer vaixell que porta aquest nom. Últim vaixell de vapor construït per les drassanes Sulzer freres AG, Winterthur. La seva màquina de vapor es pot admirar gràcies a la instal·lació de cobertes transparents.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1992
Eslora: 68 m.
Manega: 14,30 m.
Calat: 1,72 m.
Desplaçament: 407 tm.
Capacitat: 600 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Ponts: 2
Potencia: 625 kW
Motor: Vapor 2 cilindres inclinats "Compound"
Propulsió: Rodes
Velocitat: 14,85 nusos
Construït per: Sulzer freres AG Winterthur.

M/S Valais

CGN MS Valais, Geneve, 2014
Aquest vaixell avui en dia està desballestat, va estar immobilitzat en la ahia de Ginebra, en el moll del Jardí Angles i transformat en vaixell-restaurant en l'any 1962, va ser desballestat, enfonsat en l'any 2003.

Tipus: Vaixell Saló
Any posada en servei: 1910
Desballestat en l'any 2003
Eslora: 78,5 m.
Manega: 14,30 m.
Calat: 1,66 m.
Desplaçament: 314 tm.
Capacitat: 850 persones
Capacitat restaurant: 200 persones
Ponts: 2
Potencia: 1030 kW
Motor: Vapor 2 cilindres inclinats "Compound"
Velocitat: 14,85 nusos
Construït per: Sulzer freres AG Winterthur.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada