dijous, 19 de juliol del 2018

Ferrocarril metropolita, sèrie 400, de TMB.

 
TMB 450 (Foto SG)
A causa de l'augment del passatge transportat i a les ampliacions de la xarxa del Ferrocarril Metropolità de Barcelona (Transversal), es va encarregar aquesta nova sèrie de trens. Aquests nous cotxes eren l'evolució de la sèrie 200B, sent exteriorment molt semblants i essent les principals diferències, els equips elèctrics de factura més moderna. Van ser els primers trens del FCMB que ja estaven dissenyats per formar unitats de tren de tres cotxes (Mc+R+Mc) o mes (Mc+R+R+Mc) i fins i tot (Mc+R+Mc+R+Mc).


Característiques tècniques:

TMB - 425

Sèrie: 400
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo'
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 0
Unitats construïdes: 80 (60 motors + 20 remolcs)
Unitats preservades: 1
Numeració: 401 a 480
Any de construcció: 1958 a 1968
Any de retirada servei: 1989
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica, per tercer carril
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 382,46 kW
Motors: 4 X GDTM 0400
Equip elèctric: BBC (Brown-Boveri)
Enganxall: Tomlinson amb botonera inferior
Diàmetre de rodes: 838 mm
Longitud total entre topalls: 17.230 mm
Tara: 43,5 tm
Velocitat: 55 km/h
Seients: 36/40
Sistemes de fre: de servei, Aire comprimit; d'emergència, elèctric per shuntat dels motors; d'estacionament, mecànic accionat mitjançant volant.
Construïdes per: MTM (La Maquinista Terrestre i Marítima)
Notes: Subministrades en tres entregues, algunes unitats amb dues cabines de conducció.

TMB - 400, interior any 1959

TMB - 400, interior any 1981

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada