dilluns, 24 de desembre del 2018

Grua de Vapor del Port de Santa Cruz de Tenerife.


Foto realitzada des de el cotxe
Aquesta grua a vapor va ser fabricada en l'any 1920, per Grafton & CºEngineer, a Bedford-Anglaterra, amb el número de fàbrica 2261.
Es troba exposada en un pedestal a l'avinguda d'Anaga, davant de l'Escola de Nàutica de Tenerife.
Va ser instal·lada en l’any 1934, per Cory Brothers and Company Ltd. en el moll carboner de Valleseco, situat en la desembocadura del barranc de Valleseco, per dur a terme les tasques de càrrega i descàrrega de les gavarres carboneres.

Escan. Hobby Tren 153
El modus operandi era el següent: Quan els vapors carboners de bandera britànica (Colliers) arribaven a l'ancoratge, carregats de carbó provinent de Tyne, Clyde o Cardiff, les gavarres carboneres és abarloaven al buc per omplir les seves bodegues del negre mineral. La transferència a les gavarres carboneres, es realitzava sempre en mar oberta; per això, col·locaven planxes de fusta entre la banda del vaixell i la gavarra, amb la finalitat que rellisqués el mineral; després, aquestes embarcacions, anaven fins al moll on la grua de vapor s'encarregava d'hissar-lo fins a les vagonetes que, tirades per mules, el traslladaven fins a l'interior dels magatzems.
Quan els transatlàntics (Liners), sol·licitaven des de l'ancoratge, amb xiulades llargues, les tones necessàries de carbó (cent per cada xiulada), les gavarres tornaven a repetir una altra vegada l'operació, però al revés.

Descripció i característiques:

Escan. Hobby tren 153
Tota la màquina gira sobre una columna o arbre vertical, format d'una sola peça de fosa. La Grua, anomenada de pescant, podia fer tres moviments: longitudinal, vertical i en arc.
El motor de vapor està format per una màquina de vapor vertical d'alta pressió, sense condensació i amb expansió variable. La caldera o generador de vapor aquesta unida a la grua i amb ella segueix tots els seus moviments, servint-li de contrapès. La caldera, coneguda com de llar interior, és cilíndrica i vertical.
Amb el seu moviment en arc, era capaç de girar 360 °.

Rodament: 0-2-0 T
Unitats posades en servei: 1
Any de construcció: 1920
Any de retirada de servei: 1956
Amplada carril: 2000 mm
Tracció: Vapor
Potencia: 4,47 kW
Llarga de la ploma: 6 m.
Capacitat d'elevació: 8 tm.
Velocitat màxima: 6 km/h
Construïda per: Grafton & CºEngineer
Número de fàbrica: 2261

Escan. Hobby Tren 153

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada