dissabte, 2 de març del 2019

Unitats de tren elèctrica, sèrie 114 dels FGC.


Aquesta sèrie 114 deriva directament de la sèrie 113.

Els trens de la sèrie 114 tenen les característiques idèntiques a les unitats de la sèrie 113, prescindint únicament del cotxe remolc no motoritzat. Les unitats de la sèrie 114 circulen específicament per la línia L7, Pl. Catalunya - Av. Tibidabo, pel fet que les andanes existents entre Gràcia i Av. Tibidabo són de 60 metres de llarg i només admeten trens de 3 cotxes.


Característiques tècniques:

Sèrie: 114
Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'+Bo'Bo'
Composició: Mc+M+Mc
Unitats en servei: 5
Unitat construïdes: 5
Numeració: 114.01 a 114.05 + 124.01 a 124.05 + 114.51 a 114.755
Any de construcció: 2013 a 2014
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 2.160 kW
Motors: 12 X Alstom EBA 3542
Equip de tracció elèctric: 2 pantògrafs, 3 disjuntors, 3 onduladors de semiconductors IGBT amb capacitat de generació d'energia elèctrica en els processos de frenat.
Equip elèctric auxiliar: 3 convertidors estàtics: 2*70 kV amb carregador de bateries i 1*85 kV sense carregador.
Diàmetre rodes: 840 mm
Distancia entre eixos: 2.200 mm
Distancia centre vogies: 13.200 mm
Numero d'eixos: 12
Longitud total entre topalls: 60.872 mm
Amplada: 2.760 mm
Alçada: 3.960 mm
Tara: 113,9 tm.
Càrrega màxima: 44,1 tm.
Velocitat: 90 km/h
Acceleració/desacceleració màxima: 1,1 m/s (de 0 a 40 km/h) / 1,1 m/s (fre de servei)
Seients total 2a classe: 124 + 4 abatibles
Sistemes de fre: AC (Com. Elect.), Elèctric (Reostàtic i Recuperació), 3 Estacionament (Auto ressort).
Enganxall: BSI
Cabines de conducció: 2
Estructura de les caixes: Alumini
Construïdes per: Alstom i Caf
Diposit: Rubí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada