dimarts, 17 de desembre del 2019

Unitats de tren elèctrica sèrie 71 del SFM.

SFM – Servei Ferroviari de Mallorca.

Les sis unitats dobles de la sèrie 71 que forment aquesta sèrie foren adquirides l'any 2006, exclusivament per les línies M1 i M2 del servei de "Metro Palma".

SFM - 71-03+71-04, Estació Plaça Espanya, Palma de Mallorca 
Són unitats autoportant construïdes en acer corten, formades per dos cotxes motors, dotats de cabina de conducció en cada extrem. La disposició interior dels seients és laterals i posseeixen una zona per a PMR al costat de la cabina de conducció amb polsador específic.
Cada unitat compta amb un sistema de ràdio digital Tetra per a comunicacions Tren-terra, ordinador de bord amb comunicació d'avaries, anomalies i registrador d'esdeveniments (Cosmos), megafonia interior i exterior, anunciador d'estacions, intercomunicació entre els passatgers i el maquinista, i estan dotats del sistema de seguretat ATP (Automatic Train Protection) del tipus FAP (Frenat Automàtic Puntual), que aplica fre d'emergència o impedeix altres accions quan no es compleixen algunes condicions de seguretat, també compten amb rodes insonoritzades, espai per bicicletes, retira pedres i dispositiu dispensador de sorra.

SFM - 71-05+71-06, Estació Son Sardina.
Característiques tècniques.

Sèrie: 71 (7100)
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'+ Bo'Bo'
Composició: Mc-Mc
Unitats en servei: 12 (6X2)
Numeració cotxes motors: 7101 a 71-12
Any de construcció: 2006
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1.000 kW
Numero motors: 4
Longitud total entre topalls: 33.082 mm
Alçada: 3.994 mm
Amplada: 2.550 mm
Velocitat: 110 km/h
Seients: 74
Construïdes per: CAF
Sistema seguretat: ATP
Enganxall: Scharfenberg
Comandament múltiple: 2 unitats
Portes per costat de cada cotxe: 2 de dobles

SFM - 71-21+71-22, Estació Son Sardina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada