SFM – Servei Ferroviari de Mallorca.
SFM - 81-05 + 81-06, Estació Plaça Espanya, Palma de Mallorca |
Aquestes unitats elèctriques de la sèrie 81, van entrar en servei entre els anys 2008 i 2012, amb l'objectiu de substituir tots els trens dièsel de la sèrie 61.
Els trens, construïts per CAF, són modulars, la sèrie està formada per 5 unitats de 3 cotxes (M-R-M) i 8 unitats de 4 cotxes (M-R-R-M).
En el disseny d'aquestes unitats es va tenir en compte, que fossin d'accessibilitat total de persones amb mobilitat reduïda, disposa de seients preferents a tots els cotxes, rampes lliscants d'accés, amb àrea reservada per cadires de rodes amb fixacions i cinturó de seguretat, també compte amb uns espais per a bicicletes.
Aquestes unitats tenen indicació sonora d'avís de tancament de portes, monitors d'informació, indicadors de destí i àudio anunciador d'estacions.
Són unitats amb baix nivell d'emissions sonores, sistema de frenat reostàtic i regenerador amb recuperació d'energia.
SFM - 81-25 + 81-26. Pas a nivell, Sineu |
Característiques tècniques.
Sèrie: 81 (8100)
Tipus: EMU-3 / EMU-4
Composició: Mc-R-Mc / Mc-R-R-Mc
Unitats en servei: 13
Numeració cotxes motors: 81-01 a 81-26
Numeració cotxes remolc: 83-01 a 83-21
Any de construcció: 2008 a 2012
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1680 kW
Diàmetre de les rodes: 860 mm
Longitud total entre topalls: 22.800 / 30.400 mm
Alçada: 3.200 mm
Amplada: 2.100 mm
Velocitat: 100 km/h
Seients: 118 /168
Construïdes per: CAF
Sistema seguretat: ATP
Enganxall: Scharfenberg
Comandament múltiple: 2 unitats
Portes per costat de cada cotxe: 2 de dobles
Nota: Les unitats de tren tipus EMU-4 (Mc-R-R-Mc) estan destinades a la línia M1 del Metro de Palma de Mallorca.
SFM - 81-05 + 81-06, Estació Inca |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada