dissabte, 16 de gener del 2021

Ferrocarril Reus – Salou (I)

CRT - Companyia Reusenca de Tramvies 

Automotor llarg (AML). 


A principis dels anys seixanta del segle passat i degut l'augment de passatgers la Companyia decideix l'adquisició d'un nou automotor. 

Aquest automotor construït per l'empresa Autodrade de Madrid, era igual al model 2700, subministrar als Ferrocarrils Suburbans de Màlaga. 

El seu disseny era força inusual, el seu frontal s'assembla molt a un autobús Nazar, l'interior era més propi d'un autobús urbà, que no al d'un vehicle ferroviari. Si accedia per mitjà de dues portes corredisses de dues fulles, situades en la part central del cotxe i disposava de molt pocs seients (aquest semblaven cadires de cuina), ja que estava previs que els viatgers anessin drets, per aquest motiu està equipat en barres verticals de subjecció. 

Disposava de dues cabines de conducció. 

Deguts als problemes inherents al seu disseny, ben aviat va quedar relegat a vehicle de reserva, i als serveis especials de la temporada d'estiu. 

Aquest automotor no va tindre numeració assignada, se'l coneixia pel «Llarg». 


Característiques tècniques: 

Sèrie: AML 
Classe: DMU-1 
Disposició dels eixos: A-2 
Unitats posades en servei: un 
Any de construcció: 1965 
Any de posada en servei: 1966 
Any retirada de servei: 1981 
Ample via: 1.000 mm 
Tipus de tracció: Dièsel - Mecànica. 
Motor: Pegaso 9150/6 
Potencia: 149,14 kW 
Longitud entre topalls: 15.350 mm 
Amplada: 2.350 mm 
Número de departaments: 1 
Número de seients de 3a: 27 
Cabines de conducció: 2 
Model: (2700) Salou. 
Construït per: Ferrotrade. 


Informació: Extreta del llibre "El tren de Salou: Història del ferrocarril Reus-Salou", de la col·lecció "Els treno de Catalunya", de Carles Salmerón i Bosch.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada