RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.
EUROFIMA: Societat Europea per al Finançament de Material Ferroviari, creada l'any 1955, amb seu a la ciutat suïssa de Basilea.
Renfe 307 - 307-004-2, estació Castelló de la Plana |
Aquesta sèrie de locomotores dièsel-elèctriques, van ser adquirides amb un crèdit d'EUROFIMA.
Sèrie de 10 locomotores mixtes de maniobres i línia que generalment van circular per València i Astúries, on van acabar els seus serveis. Inicialment la sèrie va ser matriculada com 10700.
Construïdes per La Brissoneau et Lotz, van ser muntades en les instal·lacions de B&W (Babcock & Wilcox de Bilbao) i MTM (La Maquinista Terrestre y Maritima de Barcelona), ambdues empreses adquirien les llicències necessàries per a construir els motors, cinc unitats cada una.
Renfe 307 - 307-009-1, estació Valencia Termino |
Característiques tècniques:
Sèrie: 307
Antiga sèrie: 10700
Tipus: LDE
Numeració: 10.701 a 10.710
Numeració UIC: 307-001-8 a 307-010-9
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 10
Any de construcció: 1959 a 1962
Any baixa servei: 1988 a 1990
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 14.680 mm
Amplada: 2.800 mm
Alçada: 4.007 mm
Pes: 66 tm.
Distancia entre pivots: 7.500 mm
Potencia: 445 Kw
Esforç de tracció: 103,95 kN
Motor: 1 X Sulzer 6LDA-22E (S-622-ES)
Generador: 1 X La Brissoneau 880-38
Motors de tracció: 4 X La Brissoneau BL453-29G
Diàmetre rodes: 1.100 mm
Velocitat: 80 km/h
Fre: Aire comprimit-buit
Capacitat combustible: 2.500 l.
Cabines de conducció: 1
Fabricada per: La Brissoneau et Lotz, MTM i B&W.
Model: 040 DE
Renfe 307 - 307-301-8, estació Castelló de la Plana |
Una foto de Kurbelwelle.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada