Renfe-Feve - Ferrocarriles de Vía Estrecha.
En l'any 1983 comencen a arribar les unitats de la sèrie 2400 de tres cotxes fabricada per la Maquinista Terrestre i Marítima, que passen a realitzar serveis regionals per la cornisa cantàbrica. Equipats amb dos motors MAN D-3256 BTYVE de 305 HP, un en cada cotxe motor, acoblats cadascun a un alternador BBC WGXY 315 WG, que alimentava els motors elèctrics de tracció situats en els vogies. En origen els vogies motors eren els situats més prop de les cabines de conducció, la qual cosa provocava alguns problemes de patinatge.
L'any 1998 FEVE posa en pràctica una nova política de remodelació de material. La primera de les sèries a ser reformada és la dels "Apolos", rebent aire condicionat, dos nous interiorismes (per a rodalia i regionals), pupitres de conducció més còmodes i reforma de les testeres. En l'antic furgó es deixa un espai lliure per a equipatges o bicicletes. La velocitat màxima es va reduir de 100 a 80 km/h, i es va canviar la disposició dels vogies, situant els vogies motors en la posició més pròxima a la maniga de comunicació entre cotxes per a reduir els problemes de patinatge. Els motors MAN són substituïts per uns Volvo A.H10A-360 de sis cilindres en línia.
Més endavant se suprimeix el cotxe remolc intermedi.
En l'any 2001 l'automotor experimental «FEMA», també va ser reformat com els «Apolos». La seva numeració original 2501-2551 és substituïda per la 2401-2451, que quedava vacant després de l'incendi de la unitat que portava aquesta matrícula.
Algunes unitats són venudes a Costa Rica i a l'Argentina.
Característiques tècniques:
Sèrie: 2400
Nova sèrie Renfe: 524
Tipus: DMU-3
Rodament: 2'Bo'+2'2'+Bo'2'
Composició: Mc+R+Mc
Numeració: 2401+5401+2451 a 2414+5414+2464
Matricula UIC: 95-71-3-524-XXX-X
Anys de construcció: 1983 i 1984
Unitats construïdes: 29
Unitats en servei: 0 en format DMU-3
Amplada carril: 1000 mm.
Tracció: Dièsel-Elèctrica
Potencia: 536,9 kW
Motors: 2 X Volvo A.H10A-360
Generador: 2 X BBC WGXY 315 WG
Motors de tracció: 2 X BBC
Longitud total entre topalls: 51.246 mm.
Amplada: 2.550 mm.
Alçada: 3.600 mm.
Pes total: 89,85 tm.
Velocitat: 80 km/h
Seients 2a classe: 101
Comandament múltiple: 4 unitats
Enganxall: Scharfenberg
Sistemes de seguretat: ASFA
Construïdes per: MTM/Macosa
Alguna foto de STB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada