divendres, 4 de juny del 2021

Unitat de Tren d'Alta Velocitat Regional (AVR), sèrie 121 de Renfe.


La sèrie 121 de Renfe o AVR (Ample Variable Regional) és una evolució de la sèrie 120. Trens regionals d'alta velocitat i d'ample variable. Realitzen els serveis denominats Avant i Intercity.

A diferència de la sèrie 120, en aquesta tots els seients pertanyen a una única classe, i no tenen cafeteria a bord. Un altre diferencia en l'àmbit tècnic, és que aquestes unitats de la sèrie 121 disposen de l'equip elèctric duplicat, condició de seguretat necessària per a travessar grans túnels, com els túnels del Guadarrama.


Disposen del sistema de tracció distribuït, de canvi d'ample automàtic en disposar dels vogies BRAVA (Bogie de Rodadura de Ancho Variable) i poden operar amb dues tensions (3 kV= i 25 kV 50 Hz).

El canvi d'ample li permet realitzar serveis que discorren en part per línies d'alta velocitat i en part per línies convencionals.


Característiques tècniques:

Sèrie: 121
Tipus: AVE
Rodament: 1Ao Ao1+1Ao Ao1+1Ao Ao1+1Ao Ao1
Composició: Mc+M+M+Mc
Unitat construïdes: 29
Numeració: 121-001-2 a 121-029-3
Any de construcció: 2009
Amplada carril: 1435/1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz + 3 kV=
Potencia: 4000 kW
Motors: 8 X Alstom
Diàmetre rodes: 850 mm
Longitud total entre topalls: 106.960 mm
Amplada: 2.920 mm
Alçada: 4.230 mm
Tara: 225 tm.
Velocitat: 250/220 km/h
Sistemes seguretat: ASFA Digital, LZB, ERTMS i EBICAB
Sistemes comunicació: GSM-R i GPRS
Comandament múltiple: 3 unitats
Seients total: 280 + 2 PMR
Construïdes per: CAF i Alstom



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada