dimarts, 24 d’agost del 2021

Locomotores elèctriques, sèrie 279 (7900) de RENFE.

RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

RENFE - 279-008-7
La sèrie 279 de Renfe originalment 7900.

Aquestes locomotores provenen del concurs per la compra d'unes locomotores elèctriques bitensió, l'any 1965. Va ser escollida la locomotora presentada pel consorci CAF-CENEMESA-Mitsubishi.

Les primeres dues unitats varen ser construïdes en el Japó, i entregades en el port de Barcelona en l'any 1967.

Van servir per cobrir el problema de la coexistència de línies de 1500 V= i línies de 3000 V=, que en aquells anys coexistent segons la zona l'electrificació. Aquesta sèrie era una locomotora bitensió, denominada com a locomotora universal, podia circular en qualsevol línia electrificada de Renfe. La sèrie 279 té uns vogies que són monomotors bi-reductors que li permet realitzar tant el transport de viatgers com el transport de mercaderies amb una velocitat màxima de 130 km/h per a viatgers i 80 km/h per a mercaderies.

RENFE - 279-001-2
Característiques tècniques:

Sèrie: 279
Antiga sèrie: 7900 «Benemeritas»
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 3
Unitats construïdes: 16
Numeració: 7901 a 7916
Numeració UIC: 279-001-2 a 279-016-0
Any de construcció: 1967 i 1968
Any de retirada servei: 2009
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500/3000 V=
Potencia: 2.700 kW
Esforç de tracció: 132/220 kN
Motors: 2 X MB-3200-A (motors dobles)
Transmissió: Bi-reductora.
Diàmetre rodes: 1.250 mm
Longitud total entre topalls: 17.270 mm
Amplada: 3.126 mm
Alçada: 4.260 mm
Pes total: 80 tm.
Velocitat: 130/80 km/h
Construïdes per: Mitsubishi/CAF i MELCO/CENEMESA
Acoblament: 3 unitats.
Sistemes de seguretat: ASFA i «home mort»

Renfe - 279-004-6 (Granollers)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada