divendres, 27 d’agost del 2021

Locomotores elèctriques, sèrie 289 (8900) de RENFE.

RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

RENFE 289-015-0
La sèrie 289 de Renfe originalment 8900.

Aquestes locomotores provenen del concurs per la compra d'unes locomotores elèctriques bitensió, l'any 1967. Va ser escollida la locomotora presentada pel consorci CAF-CENEMESA-Mitsubishi, que era una millora de la sèrie 279.

Les primeres dues unitats varen ser construïdes en el Japó, i entregades en el port de Barcelona en l'any 1969.

Aquesta sèrie de locomotores eren bitensió, van servir per cobrir el problema de la coexistència de línies de 1500 V= i línies de 3000 V=, que en aquells anys coexistent segons la zona l'electrificació, encara que ja estava decidida l'electrificació a 3.000 V=.

Renfe 289-039-0 (Castellbisbal)
Característiques tècniques:

Sèrie: 289
Antiga sèrie: 8900 «Japonesas»
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 2
Unitats construïdes: 40
Numeració: 8901 a 8940
Numeració UIC: 289-001-0 a 289-040-8
Any de construcció: 1969 a 1972
Any de retirada servei: 2010
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500/3000 V=
Potencia: 3.100 kW
Esforç de tracció: 167/267 kN
Motors: 2 X MB-3200-B (motors dobles)
Transmissió: Bi-reductora.
Diàmetre rodes: 1.250 mm
Longitud total entre topalls: 17.270 mm
Amplada: 3.126 mm
Alçada: 4.260 mm
Pes total: 84 tm.
Velocitat: 140/80 km/h
Construïdes per: Mitsubishi Electric Corporation (MELCO) i CAF/CENEMESA
Acoblament: 3 unitats.
Sistemes de seguretat: ASFA, «home mort» i tren-terra.

Renfe 289-015-0 (8915) - Tren de la fresa.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada