Edinburgh Trams és el nom pres pel tramvia d'Edimburg, Escòcia.
La xarxa té una única línia, d'una longitud de 18,5 km, uneix l'aeroport amb el port (Newhaven), tot passant pel centre de la ciutat, i consta de 23 parades.
En una primera fase només va funcionar entre l'aeroport i York Place, va ser inaugurat el 31 de maig de 2014.
En la segona fase, l'extensió de la línia va arribar fins a Newhaven, va ser inaugurat el juny de 2023, tot i que el servei va endarrerir fins a principis de l'any 2024.
L'ampla de via és de 1435 mm i la tensió elèctrica és de 750 V CC.
Dipòsit dels tramvies està situat a Gogar.
El maig de l'any 2025 es va introduir el pagament sense contacte, amb un sistema de "tap on, tap off".
Les tarifes i els bitllets estan integrats amb Lothian Buses, amb les mateixes tarifes, excepte per als serveis a l'aeroport, on el tramvia és més car.
Els tramvies són CAF model Urbos 3, de pis baix.
| Mecanisme tensor catenària, Newhaven. |
| Parada Picardy Place (andana central) |
| Parada Newhaven |
| Parada Newhaven (dues andanes laterals) |
Característiques tècniques tramvies:
Tipus: TEB
Rodament: Bo′+2′+Bo′+Bo′
Composició: 7 cotxes articulats per tramvia
Unitats en servei: 27
Numeració: 251 a 277
Any de construcció: 2009 a 2011
Any entrada en servei: 2014
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Sistema tracció: 1 X Kiepe Electric DPU 101 IGBT – VVVF
Voltatge: 750 V=
Motors tracció: 12 × ABB 4DDA3030
Potencia: 720 kW
Pantògraf: 1
Longitud total entre topalls: 42.856 mm
Amplada: 2.650 mm
Alçada: 3.400 mm
Pes total: 56 tones
Velocitat: 70 km/h.
Capacitat: 250 passatgers (78 asseguts, 170 drets, 2 en cadira de rodes)
Cabines: 2 (Bidireccionals)
Model: Urbos 3
Construïts per: CAF
| Cabina conducció |
| Interior, seients |
| Interior |


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada