La Class 170 «Turbostar» és un tren de passatgers multiunitat de motorització dièsel-hidràulic, dissenyada i construïda inicialment per Adtranz (ABB Transportation), i més tard construïda per Bombardier Transportation.
Les unitats d'aquesta classe s'han utilitzat habitualment per operar serveis regionals i de llarga distància, i en grau més baix serveis suburbans.
| ScotRail - 170-4 - Forth Bridges |
Les diferents subclasses comparteixen totes les característiques mecàniques, diferint en l'acabat interior i la disposició dels seients.
ScotRail va ser en el seu moment l'operador més gran de la Classe 170, amb una flota de fins a 59 trens de tres vagons, però que amb el transcurs del temps s'ha reduït a 34 unitats. Totes les unitats estan assignades a l'estació de Haymarket d'Edimburg.
Tots els cotxes son motor, sense cotxes remolcs en les composicions.
Les unitats són propietat d'empresa Grup ferroviari Eversholt Porterbrook.
| Estació Dalmeny |
Característiques tècniques:
Class: 170
Tipus: DMU-3
Rodament: Bo'2'+Bo'2'+Bo'2
Composició: Mc+M+Mc
Unitats construïdes: 139
Unitats posades en servei: 59
Unitats en servei: 34
Any de construcció: 1998 a 2005
Any posada en servei: 1999
Numeració: 170393 a 170396, 170401 a 170415, 170425 a -170434, 170450 a 170452, 170470 i 170471.
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-Hidràulica
Motor: 3 × MTU 6R 183 TD 13H
Transmisió: 3 x Voith T 211 rzze
Potencia: 945 kW
Vogies motors: Adtranz/Bombardier P3-23
Vogies remolcats: Adtranz/Bombardier T3-23
Longitud total entre topalls: 69.860 mm
Amplada: 2.690 mm
Alçada: 3.770 mm
Velocitat: 160 km/h
Sistema de fre: Electropneumàtic.
Sistemes de seguretat: AWS i TWPS
Cabines: 2
Seients de 1a classe: 29/8/0 (segons subsèries)
Seients de 2a classe: 197/168/198 (segons subsèrie)
Portes per costat: 6 (2 x3)
Enganxalls: BSI
Acoblament màxim: 15 cotxes
Construïdes per: Adtranz (ABB Transportation) i Bombardier Transportation.
| ScotRail - 170-4 Turbostar -170413 - Estació d'Edimburg-Waverley |
| ScotRail - 170-4 Turbostar -170429 - Estació d'Edimburg-Waverley |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada