dijous, 11 de setembre del 2025

Forh Bridges.



Hi ha tres ponts a l'estuari del Forth: el del ferrocarril, el de la carretera i el de l'autopista «Queensferry Crossing». El pont del ferrocarril és el més antic, el més conegut, i el de més interès tecnològic i paisatgístic.



El pont del ferrocarril connecta les dues riberes de l'estuari del riu Forth, a l'est d'Escòcia, i fa la comunicació entre Edimburg i la regió de Fife. Va ser construït en l'any 1890, i fou en el seu moment un prodigi d'enginyeria.



En l'any 1881, l'enginyer John Fowler i Benjamin Baker van presentar els plànols d'un pont en voladís, extremadament robust i especialment dissenyat per suportar els forts vents de la zona. Aquest pont, que mesura un total de 2.528 metres, és en realitat un conjunt de dos ponts de mènsula acoblats. És una estructura gegantina triangulada en gelosia. Està compost de quinze petits arcs de 51 metres cadascun (deu al sud i cinc al nord), dos arcs laterals de 207 m i dos arcs principals de 521 metres. Cada arc principal està format per dos braços voladissos de 207 m que suporten la biga central del pont (106 m), situada 46 m per sobre de l'aigua en marea alta. Les tres torres que suporten els voladissos tenen una alçada de 104 m i reposen en caixes de formigó enterrades en la llera del riu a 27 m de profunditat.

El pont de Forth té una estació de ferrocarril a cada extrem: North Queensferry (que serveix North Queensferry) i Dalmeny (que serveix aquest poble i a South Queensferry) i pertany com el resta d'infraestructura ferroviària a Network Rail.

En l'any 2015, el pont del ferrocarril va ser declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Mirador Forth Road Bridges


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada