Avanti West Coast (AWC) (Trenitalia/FirstGroup)
![]() |
| Avanti West Coast -390-0 British Pendolino - 390002 - estació Edinburgh Haymarket |
Class 390 «Pendolino» són unitats múltiples elèctriques pendular de velocitat alta.
Cada vagó de la Class 390 "Pendolino" pot inclinar-se 8°. Els revols de la Network Rail solen ser de 6°, això permet que el Pendolino pugui agafar els revols 20% més ràpid del què podria fer sense inclinació.
Acompanyat amb aquesta capacitat d'inclinació, el tren porta el TASS: "Tilt Authoritzation & Speed Supervision", que vol dir: "Sistema d'autorització, d'inclinació i supervisió de velocitat", que regula la velocitat i permet la inclinació del tren.
Aquestes unitats de tren estan dividides en dues classes 390-0 i 390-1, amb 9 i 11 cotxes respectivament.
Originalment, es van construir cinquanta-tres unitats de vuit cotxes entre el 2001 i el 2005. Posteriorment, els trens es van ampliar a nous cotxes, i algunes unitats es van allargar encara més a 11 cotxes, i es van tornar a numerar com a subclasse 390/1. Les unitats del lot original van ser els últims a muntar-se a la planta d'Alstom, a Washwood Heath. Es va construir un lot addicional de quatre unitats d'11 cotxes a Itàlia.
| Avanti West Coast -390-1 British Pendolino - 390152 - Estació d'Edimburg-Waverley |
Característiques tècniques
Sèrie: 390 «Pendolino»
Tipus: EMU-9 / EMU-11
Rodament:
(390/0): (1A)(A1)+(1A)(A1)+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)
(390/1): (1A)(A1)+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)+2′2′+(1A)(A1)+(1A)(A1)
Composició:
(390/0): Mc+M+M+R+M+R+M+R+Mc
(390/1): Mc+M+R+M+R+M+R+M+R+M+Mc
Unitat construïdes: 57
Unitats en servei: 56
Numeració: 390001, 390002, 390005, 390006, 390008 a 390011, 390013, 390016, 390020, 390039, 390040, 390042 a 390047 i 390049 a 390050
390103, 390104, 390107, 390112, 390114, 390115, 390117 a 390119, 390121 a 390132, 390134 a 390138, 390141, 390148, 390151 a 390153 i 390154 a 390157
Any de construcció: 2001 a 2005 i 2010 a 2012
Any entrada en servei: 2002
Any de reconstrucció: 2021
Amplada carril: 1435 mm
Longitud total entre topalls: (390/0) 217.500 mm / (390/1) 265.300 mm
Amplada: 27.300 mm
Alçada: 35.600 mm
Pes total: (390/0) 466 tones / (390/1) 567 tones
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz CA
Sistema de tracció: Alstom Onix 800 IGB
Motors de tracció: (390/0) 12 X Alstom 4 EJA 2852 / (390/1) 14 X Alstom 4 EJA 2852
Potencia: (390/0) 5.100 kW / (390/1) 5.950 kW
Col·lector(s) de corrent: Pantògraf
Bogis: Fiat- SIG
Velocitat: 225 km/h
Sistemes de frenada: Electropneumàtic (disc) i reostàtic / regeneratiu.
Sistemes de seguretat: AWS, TASS, DSD i TPWS.
Sistema d'acoblament: Dellner 12
Seients 1a classe (abans reforma): (390/0) 99 / (390/1) 145 / (després reforma): (390/0) 99 / (390/1) 99
Seients classe Preferent (abans reforma): (390/0) 370 / (390/1) 450 / (després reforma): (390/0) 370 / (390/1) 509
Construïdes per: Alsthom, Fiat Ferroviària/Alstom Ferroviària
Reconstruïdes per: Alstom
| Avanti West Coast -390-1 British Pendolino - 390152 - Estació d'Edimburg-Waverley |

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada