Eusko Trenbideak
L'empresa Berliet en l'any 1922 va començar la
fabricació d'una sèrie de locomotores de maniobres també conegudes com a loco-tractors,en
la factoria de Venissieux, destinats
tant a companyies ferroviàries com a industries amb apartadors propis.
La Compañía
de Ferrocarriles Vascongados en l'any 1925, va decidir comprar dos loco amb
motor de gasolina a l'empresa Berliet,
del tipus RLCA i numerats com T1 i T2.
El loco-tractor T-1 va ser transformat en
dresina en l'any 1944, amb moltes modificacions, està preservat en el museu Basc del Ferrocarril de
Azpeita, l'últim propietari Va ser l'empresa Elecnor.
El loco-tractor T-2 va ser venut l'any 1930 a
l'empresa Cementos Lemona, en l'any 1990 va ser recuperat per el museu Basc del
Ferrocarril de Azpeita.
Característiques tècniques:
Sèrie: T
Rodament: B
Unitats en servei : 0
Unitat postes en servei: 2
Numeració: T1 i T2
Any de construcció: 1925
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Diesel - mecànica
Longitud entre topalls: 5103 mm
Potencia: 29,5 kW
Motor: (original gasolina)
Berliet
Fabricades per: Berliet
Model: RLCA
Numero fabrica: 5 i 6
Nota: En l'any 1948 va ser adquirit un altre exemplar a Tranvias de
Vigo per ser transformat com a dresina. Va ser venuda, juntament amb la dresina
provenien de la transformació del loco-tractor T1, en l'any 1990 a l'empresa
Elecnor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada