Línia de l'Alt Llobregat - "Tren del Ciment", també anomenat (FTAL) Ferrocarril Turístic de l'Alt Llobregat.
Aquesta línia aprofita part de l'antic traçat del ferrocarril de Guardiola del Bergada a Castellar de n'Hug. El traçat actual enllaça l'estació de La Pobla de Lillet, amb la zona del Clot del Moro, ja al terme municipal de Castellar de n'Hug, (3,5 km.).
La tracció d'aquest tren turístic és realitzat amb 'una locomotora dièsel.
Les dues locomotores Schöma són semblants, però no iguals.
Característiques tècniques locomotores:
Sèrie: D
Numeració: 1 "Llobregat"
Rodament: B
Unitats en servei: 0
Unitats postes en servei: 1
Any de construcció: 1999
Any posada en servei: 2005
Amplada carril: 600 mm
Tracció: Dièsel - Hidràulica
Longitud entre topalls: 5.590 mm
Pes: 12 tm.
Potencia: 82 kW
Motor: Deutz F6L-912
Velocitat: 17 km/h
Fabricada per: Schöma (D)
Model: CHL-60G / 5607
Nota: Les composicions estan formades per màxim de 3 cotxes de viatgers.
Sèrie: D
Numeració: 2 "Catllaràs"
Rodament: B
Unitats en servei: 1
Unitat postes en servei: 1
Any de construcció: 2009
Any posada en servei: 2009
Amplada carril: 600 mm
Tracció: Dièsel - Hidràulica
Longitud entre topalls: 6750 mm
Pes: 20 tm.
Potencia: 129 kW
Motor: Deutz TCD 2013 L04-2V
Velocitat: 30 km/h
Fabricada per: Schöma (D)
Model: CFL-150 DCL
Nota: Esta equipada amb control remot de conducció i és operada habitualment en mode "push-pull". Les composicions estan formades per un màxim de 4 cotxes de viatgers.
Característiques tècniques cotxes de viatgers:
Numeració: 01 a 04
Rodament: 2'2'
Unitats en servei: 4
Unitats postes en servei: 4
Any de construcció: 2002 i 2009
Amplada carril: 600 mm
Velocitat màxima permesa: 30 km/h
Longitud entre topalls: 9.900 mm
Pes: 5,2 tm.
Pes maxim: 7,450 tm.
Numero seients: 25
Fabricada per: Schöma (D)
Model: CS-299
Nota. Originalment eren descoberts, ara estan equipat amb una coberta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada