dissabte, 18 d’octubre del 2014

FGC - Unitat de tren, sèrie 5000 (Reformades).

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, línia Llobregat - Anoia.


Els bons resultats obtinguts al llarg dels anys per les unitats elèctriques Naval de l'antiga "Compañia General de los Ferrocarriles Catalanes" va comportar la inclusió dins de la Proposta d'actuació en Material Motor i Mòbil 1.985-87 de la Companyia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la reforma i modernització de les unitats elèctriques Naval de la sèrie 5.000.

Aquesta necessitat venia donada per la tardança en la posada en servei de les noves unitats contractades de la sèrie 211. En el pla d'Actuació 1.985-87, incloïa la reforma de 12 cotxes motors i 6 cotxes remolcs per poder formar 4 composicions M+Rc i 4 composicions M+R+M.

El seu recorregut habitual fora la línia Llobregat - Anoia, entre Placa Espanya (Barcelona) i Martorell amb Manresa, realitzant els serveis de trens regionals. Normalment circulaven en composició múltiple de cinc cotxes (M+RC + M+R+M).

La reforma consistí amb nou aspecte exterior, totalment diferent del de les unitats del que derivaven, amb un nou aire molt més aerodinàmic i amb els colors habituals de la nova companyia, en vermell i blanc.

En la part elèctrica es mantingué l'esquema dels circuits de potència i control. La fulla principal va ser substituïda per dues, una d'elles per a la tracció i l'altra per a control.

A més dels circuits a 85 V= i el de 220 V, també es va muntar un altre de 24 V= que alimentava els eixugaparabrises, llunetes tèrmiques i el ventilador de les cabines.

L'acoblament entre l'unitats motor i cotxe remolc era per mitjà d'enganxall i brida amb tensor i topall central, que es va conservar per raons d'estandardització amb la resta de trens. Els cotxes motors i remolcs es van convertir en inseparables després de la reforma pel tipus de connexions.

Tot l'interior va ser reconstruït en polièster i fibra de vidre. Els seients eren del tipus unificats amb els de les sèries 111 - 211. La il·luminació és va realitzar per tubs fluorescents. Les portes passaren a ser d'obertura automàtica i de doble fulla i accionades pels viatgers. També es disposa d'una preinstal·lació de megafonia (no utilitzada).

Pel que fa als vogies, es vàrem mantenir els Ganz, però augmentant el joc de la biga balladora, amb el que es millora el seu comportament, però mantenint la suspensió per ballestes. Un dels punts on es realitzarem més canvis, és en la cabina de conducció, amb l' instal·lació dels armaris de controls auxiliars, el tacògraf Hasler, el regulador de tracció, radiotelefonia tren-terra i altres elements de confort i seguretat.


Característiques tècniques - Sèrie: 5000

Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'+2'2'
Composició: Mc+Rc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 4
Numeració: 5003+6101, 5004+6102, 5005+6002 i 5006+6003
Any de construcció: 1956 a 1958
Any de reconstrucció: 1984 a 1989
Any retirada servei: 2000
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 470 kW
Motors: 4 X CEMESA TCW-4022
Longitud total entre topalls: 32.200 mm
Pes total: 56,7 tm
Velocitat: 75 km/h
Seients total 2ª classe:80
Reconstruïdes per: Tallers Rocafort (Lleida)
Nota: 5016 (unitat motor de reserva)


Tipus: EMU-3
Rodament: Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'
Composició: Mc+R+Mc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 4
Numeració: 5001+5009+5103, 5002+5101+6001, 5007+5102+6004 i 5008+5106+6005
Any de construcció: 1956 a 1958
Any de reconstrucció: 1984 a 1989
Any retirada servei: 2000
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 920 kW
Motors: 8 X CEMESA TCW-4022
Longitud total entre topalls: 48.300 mm
Pes total: 77,6 tm
Velocitat: 75 km/h
Seients total 2ª classe: 122
Reconstruïdes per: Tallers Rocafort (Lleida)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada