Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, línia del Vallès.
En fer-se càrrec els FGC de l'antiga companyia de "Los Ferrocarriles de Cataluña" (FSB-FCC), els vehicles d'aquesta companyia estaven antiquats, i malgrat un manteniment exquisit, al final de la seva vida útil. Per tal motiu FGC, al juliol de 1980, convocar un concurs per a la compra de noves unitats elèctriques. Aquest concurs, va ser adjudicat a Alsthom, La Maquinista Terrestre i Marítima (MTM) i MACOSA.
La comanda contemplava l'adquisició de 20 composicions de M + R + M.
La primera unitat (111.01-181.01-111.02) va ser lliurada en els tallers de Sarrià, el 22 de febrer de 1983. Després d'estar un període de proves, el 17 de setembre va començar a efectuar servei regular entre Barcelona - Placa Catalunya i Sabadell o Terrassa.
La posada en marxa d'aquesta sèrie, que en el seu moment era de les més avançades del marcat, fou lenta i complicada, les ultimes unitats no van entrar en servei fins a l'any 1987.
El seu color exterior, blanc amb frontals i portes en vermell s'han mantingut fins a l'actualitat.
La composició de les unitats és B'B' + 2'2' + B'B’. Cada bogie motor disposa d'un sol motor que actua sobre els dos eixos per mitjà de cardan. El bastidor del bogie està constituït per peces de xapa d'acer soldat entre si, i és del tipus R-460-A.
La caixa és totalment d'aliatge d'alumini. Els seus components bàsics van units per mitjà de soldadura. En la part exterior de les caixes presenten una superfície llisa, pintada en color vermell i blanc. El tester frontal disposa d'un gran finestral que ocupa la totalitat de la part davantera. Per sobre del vidre, es troba l'indicador de destinació, i a banda i banda un joc de pilots vermells i blancs. En la part superior central es troben els dos fars de llarg abast.
En el seu interior, aquestes unitats disposen de tres plataformes d'accés. Els espais delimitats per les plataformes van ocupats per grups de quatre seients, enfrontats dos a dos, distribuïts simètricament a un costat i a l'altre del passadís central.
Els cotxes motors disposen de 50 seients i dues places adaptables per PMR, situades al costat de la cabina de conducció.
Els cotxes remolcs intermedis disposen de 60 seients.
La presa de corrent a 1.200 volts, l'efectua per mitjà d'un pantògraf d'un sol braç que està situat damunt de la cabina, d'accionament electró-pneumàtic.
Cada bogie consta de dos discos de fre, un per eix. Un d'ells porta un dispositiu de fre d'estacionament.
Característiques tècniques:
Sèrie: 111
Rodament: B'B'
Tipus: EMU-3
Composició: M + R + M
Unitats en servei: 20
Unitat construïdes: 20
Numeració cotxes motors: 111.01 a 111.20 + 111.51 a 111.70
Numeració cotxe remolc: 181.01 a 181.20
Any de construcció: 1983 a 1987
Any retirada servei prevista : 2014
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 1200 V=
Potencia: 1120 kW
Motors: 4 X TAO-679-A2
Longitud entre topalls cotxe motor: 20.345mm
Longitud entre topalls cotxe remolc: 19.840 mm
Longitud total entre topalls: 60.530 mm
Pes total: 105,05 tm
Enganxalls: BSI
Velocitat: 90 km/h
Seients total 2ª classe 164
Fabricades per: MTM, Alsthom i MACOSA
Nota: Originalment els cotxes motor estaven numerat del 01 al 40, posteriorment les unitats van ser renumerades, les encarades direcció muntanya porten la numeració 111.01 a 111.20 i les encarades direcció mar porten la numeració 111.51 a 111.70.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada