Compañia General de Ferrocarriles Catalanes
El "Plan de Ayuda del Estado a los Ferrocarriles de Vía Estrecha (ley de 17 de Julio de 1953)", va propiciar l'arribada dels automotors Ferrostahl i dels Billard a diferents ferrocarrils de via estreta d'Espanya. Aquesta llei va permetre a CGFC adquirir automotors nous dels quals el Ministeri d'Obres Publiques havia seleccionat, els Ferrostahl.
CGFC va rebre originalment els automotors, segons numeració, MOP, 2014 a 2016 i els cotxes remolqui 5011 a 5013, sent posteriorment canviat el cotxe remolqui 5011 per un quart automotor, el 2022.
Tant els cotxes motors com els cotxes remolcs eren de construcció metàl·lica, en amb la calefacció per aire calent.
L'equip interior de els cotxes motors es completava amb un departament petit enfront del lavabo, un vestíbul amb quatre seients plegables, un departament gran de viatgers amb quaranta seients i un altre mes petit amb 4 seients més.
Els remolcs tenien un departament petit amb superfície de 5 m2, un departament petit amb quatre seients i enfront del mateix, un gabinet de condícia amb WC., un vestíbul d'entrada amb quatre seients plegables, un departament gran amb quaranta seients i un altre vestíbul d'entrada amb quatre seients plegables més, a més d'un departament testera amb altres quatre. El departament d'equipatges estava separat de la resta, per un envà.
Les unitats Dièsel estaven dotades amb fre d'aire comprimit KNORR, l'aire comprimit s'emprava també per al comandament dels motors, els eixugaparabrises, les botzines d'un sol to i la difusió de sorra cap als carrils.-
Característiques tècniques automotors:
Foto Panoramio |
Sèrie: 3000
Tipus: DMU-1
Rodament: B'B'
Unitats en servei: 0
Unitats postes en servei: 4
Unitat construïdes: 25
Numeració: 3001 a 3004
Any de construcció: 1956 a 1958
Any retirada servei: 1985
Amplada carril: 1.000 mm
Tracció: Dièsel
Motors: 2 X Büssing U-13/6
Potencia: 238 kW
Transmissió: Hidràulica
Longitud total entre topalls: 15.760 mm
Pes total: 24 tm
Velocitat: 75 km/h
Seients total 2ª classe: 54
Construïdes per: Maschinenfabrik Esslingen,( Alemaya) i Euskalduna
Característiques tècniques remolcs:
Foto Panoramio |
Sèrie: 4000
Rodament: 2'2'
Unitats en servei: 0
Unitats postes en servei: 2
Unitat construïdes: 14
Numeració: 4001 i 4002
Any de construcció: 1956 a 1963
Any retirada servei: 1985
Amplada carril: 1.000 mm
Longitud total entre topalls: 15.760 mm
Pes total: 14 tm
Velocitat: 75 km/h
Seients total 2ª classe: 56
Construïdes per: Maschinenfabrik Esslingen (Alemaya) i Euskalduna
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada