Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, línia Llobregat - Anoia, (Compañia General de los Ferrocarriles Catalanes).
Aquests automotors elèctrics van ser construïts sota l'empar del denominat "Plan de mejora y ayuda del Estado a los ferrocarriles de vía estrecha" publicat al BOE el 17 de juliol de 1953.
La construcció d'aquests uniats va ser encarregada a SECN i a Cenemesa. El seu disseny tècnic i principis constructius utilitzats, va comportar moltes controvèrsies. Al cap dels anys alguns d'aquests criteris es van revelar com eficaços, altres van comportar que s'hagueren d'introduir millores, en el transcurs de la seva vida útil.
Aquestes unitats metàl·liques derivaren de les anomenades MTU dels Ferrocarriles Suburbanos de Bilbao, i van ser conegudes popularment com a "Navales".
Les unitats fabricades van ser repartides per les diferents companyies de via estreta, però a mesura que aquestes anàvem tancant van quedar agrupades en ET/FV i CGFC.
Vàrem lluir primerament els colors verds, dos tons, per després lluir els color blaus, dos tons, amb franja groga.
Característiques tècniques:
Sèrie: 5000
Tipus: EMU-1
Rodament:
Bo'Bo'
Unitats en
servei: 0
Unitats
postes en servei: 15
Numeració:
5001 a 5009 + 5101 a 5106
Any de
construcció: 1956 a 1958
Any retirats
serveis: 1989
Amplada
carril: 1000 mm
Tracció:
Elèctrica
Voltatge:
1500 V=
Potencia:
470 kW
Motors: 4 X
CEMESA TCW-4022
Vogies: Ganz
Longitud
entre topalls: 16.100 mm
Pes: 37 tm
Velocitat:
75 km/h
Seients
total 2ª classe: 40
Reconstruïdes
per: SCEN i Cenemesa
Nota: 5106
(preservada com 5001)
Cotxes
remolcs numerats com: 6001 a 6005 + 6101 i 6102
Foto: Martin-Dieterich |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada