dimecres, 18 de febrer del 2015

ET-FV automotors elèctrics sèrie 3151 a 3154.

Eusko Trenbideak - Ferrocarriles Bascos


El taller de Durango, dels "Ferrocarriles Vascongados", van adquirir al llarg del temps, la capacita per la construcció integral de material.

En l'any 1958, a causa de la dificultat de l'industria especialitzada per subministrar una petita sèrie de vehicles, és decidí, que la seva construcció fóra realitzada pels tallers de Durango.

Per aquests automotors totalment metàl·lics amb dues cabines de conducció i amb una distribució interior formada per un compartiment furgo i un departament de tercera classe amb capacitat de 44 places, es van contractar els equips elèctrics a General Electrica Española amb fàbrica a Galindo i es van contractar el vogies a la francesa Alsthom.

Aquests automotors inicialment van estar numerats com MCD 14 a 17, podien treballar en comandament múltiple i estaven emparellats amb uns cotxes remolc amb cabina.

En passar la companyia sota el control de FEVE van rebre la numeració 3151 a 3154.

En l'any 1985 van rebre la primera modificació important, es va suprimir el departament furgó i es van modificar la distribució de les portes. També es va modificar el sistema de frens. Aquest any es va perdre per causa d'un incendi l'automotor 3153.

En els 'anys 1989 i 1990 els automotors 3151, 3152 i 3154 van ser de nou reformats per cobrir el servei anomenat Tramvia de Eibar - Ermua.

Aquests automotors hi han lluit els color següents: marro fosc, blau fosc amb banda blanca central, blau clar amb banda platejada i finalment dibuix de tons verds i blancs.


Característiques tècniques.

Sèrie: 315x
Tipus: EMU-1
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 4
Numeració: 3151 a 3154 (MCD 14 a MCS 17)
Any de construcció: 1962 a 1967
Any de reconstrucció: 1985 i 1989 a 1990
Any retirada servei: 1997
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 471 kW
Longitud total entre topalls: 16100 mm
Pes total: 34 tm
Velocitat: 70 km/h
Seients total 2ª classe: 48
Construïdes per: FV tallers Durango
Reconstruïdes per: FV tallers Durango i Coinsa
Estat actual de la sèrie: la unitat 3151 transformada entren auscultador en servei, les unitats 3152 i 3152 desballestades i la unitat 3154 preservada en el museu del ferrocarril de Azpeita.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada