Postal |
L'origen d'aquesta sèrie de locomotores està el fet que en l'any 1982 Renfe realitzés un concurs per adquirir 50 locomotores de maniobres i de línia de 1100 CV de potència.
Concurs guanyat per MTM amb el model DH-700, derivat de diversos models anteriors que conformen aquesta família de locomotores de maniobra: DH-200, DH-300 i DH-600 i servits a diverses empreses privades.
Renfe encarregar 20 exemplars, número inferior a l'estipulat en el concurs. Inicialment estaven decorats en colors "estrella", els tractors que encara sobreviuen en ús es troben ara pintats en els colors vermell /gris típics del material de maniobres. Romanen en ús al País Basc, Miranda d'Ebre i Cantàbria. Actualment quasi totes les unitats es troben apartades i estan assignades a ADIF.
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 309
Numeració: 309-001-6 a 309-020- 6
Rodament: C'
Unitats en servei: 6
Unitat postes en servei: 20
Any de construcció: 1986 i 1987
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - hidràulica
Longitud entre topalls: 9.960 mm
Pes: 54 tm.
Potencia: 590 kW
Esforç de tracció: 174 kN
Motor: 1 MTU/Bazan 6V396TC13
Transmissió: Voith L3r4U2
Velocitat: 50 km/h
Fabricada per: Maquinista Terrestre y Maritima
Model: DH-700
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada