En l'any 1998, els Ferrocarrils Portuguesos (CP) varen encarregar a GEC Alsthom unes trenta d'unitats elèctriques de dues plantes, per satisfer la demanda de serveis urbans en la Àrea Metropolitana de Lisboa.
CP va cedir 18 unitats la Fertagus, per al seu ús en l'Eix Nord-Sud i es va quedar amb 12 unitats.
Característiques tècniques:
Sèrie: 3500
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo' Bo'+2'2'+2'2'+Bo' Bo'
Composició: Mc+R+R+Mc
Unitats en servei: 18
Unitat construïdes: 30
Numeració: 3501 a 3518, 3551 a 3568
Any de construcció: 1999
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 3475 kW
Esforç de tracció: 306 kN
Motors: Alsthon EFACEC 8 x 4FXA 2858 B
Longitud total entre topalls: 106.600 mm
Pes total: 225,5 tm
Velocitat: 140 km/h
Seients total 2a classe: 476
Construïdes per: GEC Alsthon i CAF
Notes:
EMU's de dobles pis utilitzades per enllaç en l'Eix Nord-Sud del Tajo, des de l'estació Lisboa Roma-Areeiro amb Setúbal.
Aquestes unitats estan basades en la sèrie 450/451 de Renfe.
12 unitats circulen amb els colors de CP.
Fertagus és una empresa portuguesa del Grup Barraqueiro. Opera un servei ferroviari suburbà de passatgers en l'Eix Nord-Sud del Tajo. La xarxa utilitzada té una extensió de 54 km. L'empresa també opera una flota d'autobusos SulFertagus, que connecten algunes de les estacions amb altres localitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada