La sèrie 104 de Renfe és una sèrie de trens adquirits inicialment per oferir el servei de regionals d'Alta Velocitat, sota la denominació AVANT.
Pertanyen a la família de trens de Pendolino desenvolupats per la italiana Fiat Ferroviària, que va ser absorbida per Alstom, i per tant tenen similituds amb els trens de la sèrie 490. En ser un tren dissenyat per oferir serveis de menys de 1.30 h de viatge, no existeix la classe Club i el nombre de places de classe Preferent és molt baix, 31 places enfront de les 205 de classe Turista; únicament el primer cotxe, on està la cafeteria, és de classe Preferent. En l'actualitat totes les places són considerades de classe Turista, i la cafeteria ha estat reemplaçada per una zona d'autovenda.
Característiques tècniques:
Sèrie: S-104
Tipus: EMU-4
Rodament: (1Ao)(Ao1)+ (1Ao)(Ao1)+ (1Ao)(Ao1)+ (1Ao)(Ao1)
Composició: Mc+M+M+Mc
Unitats en servei: 20
Unitat construïdes: 20
Numeració: 104-001-3 a 104-020-3
Any de construcció: 2003 a 2005
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 4.400 kW
Motors: 8 X Alstom
Longitud total entre topalls: 107,10 mm
Pes total: 249 tm
Velocitat: 250 km/h
Seients total classe Preferent: 13
Seients total classe Turista: 205
Construïdes per: Alstom, CAF
Sistemes seguretat: ASFA, LZB, ERTMS
Nota: Fins a quatre unitats en comandament múltiple
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada