Aproximadament a un quilòmetre del poble es trobà el Pas de Barcade Miravet.
Aquest sistema de creuar d'un costat a l'altre del riu Ebre, és l'últim que queda amb funcionament sense motor, al llarg de tot el riu Ebre.
Aquestes barques de pas han estat molt important històricament, ja que era l'únic mitjà que podien tenir els pobles per a travessar el riu aprofitant únicament la força de l'aigua. La Barca està formada per dos llaguts, que és una embarcació fluvial, sobre dels quals hi ha una gran plataforma de fusta on hi caben perfectament 2 o 3 cotxes. Per tal que el corrent del riu no se l'endugui riu avall, està subjecta a un cable metàl·lic anomenat "ramalet", que enllaça amb la "gúmena", un altre cable més gruixut que travessa el riu a una certa alçada de la superfície de l'aigua.
L'entrada i sortida de la Barca s'efectua a través d'una passarel·la que puja o baixa en funció del cabal del riu. La Barca s'impulsa gràcies al corrent del riu, però serà, la mà destra del barquer, qui, en el seu domini del timó, la portarà a l'indret desitjat.
Passos de barca del riu Ebre:
Pas de barca de Deltebre a Sant Jaume d'Enveja, desaparegut, en ser substituït pel Pont lo Passador.
Pas de barca d'Amposta, desaparegut, va ser substituït per al Pont Penjant.
Pas de barca de Tortosa, desaparegut, substituït pel Pont de la Cinta.
Pas de barca de Xerta, desaparegut.
Pas de barca de Miravet, en funcionament.
Pas de barca de Móra d'Ebre, desaparegut, substituït pel Pont de Móra d'Ebre.
Pas de barca de Garcia, en funcionament als estius.
Pas de barca d'Ascó, desaparegut, substituït pel Pont d'Ascó.
Pas de barca de Flix, en funcionament, amb motor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada