Postal |
L'any 1989 Renfe va decidir estendre la reforma realitzada amb les 1900 a tota la sèrie existent. La reconstrucció donaria lloc a diferents subsèries. Les noves locomotores van rebre una caixa lleugerament diferent de les anteriors, diferenciant-se per les dues finestretes frontals.
Entre les noves 319.2 i les ja existents, existien a dames diferències significatives, les locomotores 221 a 238 van rebre equip de fre dual, les 239 a 248 solament fre d'aire comprimit i les 241 a 248 eren d'ampla UIC amb sistemes de seguretat LZB.
La sèrie 319 va ser novament ampliada l'any 1994 mitjançant la compra de deu noves locomotores de construcció nova, presentaven lleugeres diferències en els laterals de la caixa i en el sistema de frenat dels vogies, la seva numeració és 249 a 258, però en la seva construcció es va aprofitar els motors dièsel i motors elèctrics, procedents del parc de recanvis de Renfe o que van ser comprats al mercat de components reciclats de Nord-amèrica, d'aquesta forma es van saltar l'obligatorietat, de convocar un concurs de construcció de noves locomotores.
A partir de l'any 2008, diverses locomotores d'aquesta sèrie van ser venudes a Argentina: 319-228-3, 319-229-1, 319-233-3, 319-236-6, 319-237-4, 319-239-0, 319-241-6 i 319-258-0, la 319-222-6 venuda a Continental Rail i les 319-226-7, 319-232-5, 319-234-1, 319-235-8, 319-246-5, 319-247-3, venudes a COPASA/Saudi Railways Organization.
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 319.2
Numeració: 319-221-8 a 319- 258-0
Tipus: LD
Rodament: Co' Co'
Unitats en servei (Renfe i ADIF): 16
Unitat postes en servei: 38
Any de construcció: 1991 a 2004
Amplada carril: 1668/1435 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 19.550 mm
Pes: 110 tm.
Potencia: 1190 kW
Esforç de tracció: 231 kN
Motor: GM 16-567C
Generador/Alternador: GM AR10/D14
Motors tracció: 6 X GM D77B
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: MACOSA/MEINFESA/GEC-Alsthom i GM.
Model: J16CW/AC
Numero fabrica: 1823 a 1850 i 1948 a 1957
Nota: Acoblament fins a tres unitats.
Postal |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada