dilluns, 17 d’abril del 2017

Locomotora a vapor Núm. 1, de FESA

FESA - Ferrocarrils Econòmics S.A. 


La línia de Tortosa a la Cava, també coneguda com a "Carrilet de la Cava" era una línia de ferrocarril que unia les poblacions de Tortosa i la Cava. Va ser construïda i explotada per la companyia Ferrocarrils Econòmics S.A. (FESA) fins que en l'any 1964 Ferrocarriles Españoles de Vía Estrecha (FEVE) se'n va fer càrrec, la línia va ser clausurada en l'any 1968.

Construïda en l'any 1890 pel fabricant anglès Hunslet Engine Co., va pertànyer a la Compañia de Tranvías y Ferrocarriles de Valencia fins al febrer de l'any 1929, en què va ser renumerada com a Núm. 1 i adquirida per l'empresa FESA, per cobrir la línia del carrilet de Tortosa a la Cava.

Actualment és propietat de l’Ajuntament de Tortosa. En l'any 2015, ha estat restaurada i consolidada per l'Associació d'Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre, Es troba preservada en un pedestal en el Parc municipal Teodor González, de Tortosa.


Característiques tècniques:

Sèrie: 1 a 4
Tipus: LV
Rodament: 2-2-0 T
Unitats en servei: 4
Numeració de la unitat preservada: 1
Any de construcció: 1890
Any de posada en servei: 1929
Any de retirada de servei: 1968
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Vapor
Longitud entre topalls: 7.600 mm
Pes en orde de servei: 24 Tm
Potencia: 107,3 kW
Esforç de tracció: 23,15 kN
Velocitat: 40 km/h
Capacitat carbó: 1.000 kg.
Capacitat d'aigua: 2.700 litres


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada