A tothom que vagi de viatge al Perú li recomano que realitzi el viatge amb aquest tren que va de Lima a Huancayo, són 14 hores de tren, però val la pena. Igualment recomano fer el viatge al final de l'estada al Perú, ja que el cos ja estarà aclimatat a les altes altures. És igualment recomanable fer el recorregut en la denominada classe "Turistica", els avantatges a canvi d'un preu més elevat són: cotxes panoràmics amb seients reclinables, aire condicionat, desdejuni i esmorzar inclosos, infermera professional, Pisco Sour de cortesia, informació turística, balls folklòrics i accés al cotxe Bar–mirador situat a la cua del tren, que té una balconada magnifica per fer fotos i gaudir del paisatge.
Aquest ferrocarril és un tren miner (en l'any 2016 ha transportat 1,8 M de tones metriques principalment de minerals), avui dia sense servei de passatgers, sols alguns trens turístics, cal reservar amb bastant antelació els bitllets, i fer coincidir els pocs dies que realitza el servei, amb la planificació del nostre viatge.
El Ferrocarril Central del Perú pot considerar-se entre els ferrocarrils més notables del món, tant per les dificultats tècniques vençudes en la seva construcció com per l'altitud assolida partint del nivell del mar a Callao, per ascendí la serralada dels Andes, i acabar en la pintoresca ciutat de Huancayo, a la regió central andina del Perú.
Assoleix l'altura de 4.781 msnm en el túnel de Galera. El punt més alt és La Cima, 4.835 msnm que està situat en el ramal miner de Tíclio a Morococha.
Es va iniciar la seva construcció el 20 de gener de l'any 1870, arribant el primer Tren a Huancayo el 24 de setembre de l'any 1908.
És el Ferrocarril més alt del Perú i d'Amèrica i el segon més Alt del Món (sols superat per al tren xines al Tibet). El seu traç va ser realitzat per l'enginyer polonès Ernesto Malinowski (1808 - 1899).
Durant el recorregut de 346 km en via única de 1435 mm es passa per 34 estacions, 69 túnels, 58 ponts i 6 zig-zags.
Recorregut del Tren Lima – Huancayo
Estació Desemparados:
Estació d'embarcament, avui dia Casa de la Literatura Peruana, s'accedeix a l'andana per un lateral, una banda de música de la policia, ambienta l'estona d'espera.
Estació de Chosica (Estació encreuament).
Sant Bartolomé (1a parada turística)
Observació de gir de la locomotora en la Tornamesa (pont giratori).
Puente Carrión (es passa a baixa velocitat per poder-lo apreciar bé), és el pont més llarg del Ferrocarril Central, situat en el km. 84,4, mesura 218 metres i té una altura de 80 metres.
També mencionar el túnel Balta que té forma helicoidal, situat a la zona de Sacrape, km 94, i té una llargada de 1.375 metres i demora el tren a passar-lo de 4 a 5 minuts.
Estació de Ticlio (estació d'encreuament), està situada en el km. 171, a una altitud de 4,758 msnm en els seus voltants destaca la Muntanya Meiggs.
Estació de Galera (2a parada turística), és l'estació de passatgers més alta del món situada a 4,781 msnm.
Estació de la Oroya (parada tècnica). El centre més gran metal·lúrgic del Perú
Estació de Huancayo, situada a 3,260 msnm., ens reben amb una ballada de balls populars. Huancayo va ser fundada en l'any 1571.
Diversos projectes en marxa: RDC ha suggerit la construcció d'un túnel base (passat Ticlio i fins a Cut-off) de 21 km, d'un cost de 400 milions de $, per reduir el trajecte de Lima-Huancayo a 332 km, a 4 hores. En l'any 2012, es va donar a conèixer una proposta de línia urbana de rodalia a la ciutat d'Huancayo, el metro de Huancayo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada