dijous, 2 d’agost del 2012

BLS – BN Be 2/4


La antiga Berne-Lötschberg-Simplon Bahn (BLS) ara es denomina BLS Lötschbergbahn AG, englobava a les companyies: SEZ – Spiez-Erlenbach-Zweisimmen Bahn, GBS – Gürbetal-Bern-Schwarzenburg Bahn, BN – Bern-Neuenburg (Neuchâtel) Bahn .


Automotor Be 2/4 722, en estat de marxa preservat en el VHS (Museu del transport) de Lucerna, Juliol 2001.  

Característiques Tècniques:

Sèrie: Be 2/4 (antiga Ce 2/4) “Flèches Bleues”
Rodament: EMU-1 (Bo’2’)  
Unitats: 7
Numeració original Ce 2/4: 701 (SEZ), 706 (SEZ), 691 (GBS), 692 (GBS), 726 (BN), 727 (BN) i 787 (BLS)
Any de construcció: 1935 a 1937  
Renovades l’any: 1956
Retirades l’any: 1982
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 330 kW
Velocitat: 70 km/h
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 15 kV 17 Hz
Longitud entre topalls: 20300 mm
Pes: 35 Tm
 Seients 2ª classe: 64
Fabricades per: SLM i SAAS   
Nota: Aquest automotors van ser repartits entre les diferents companyies del grup BLS.
Construïts originalment com Ce 2/4 aquesta sèrie d’automotors lleugers constava de 7 automotors, 5 unitats van ser transformades a BCFe 2/8. Les altres 2 unitats van ser renovades.
La 727 del BN es convertí en la Be 2/4 722, aquesta unitat esta preservada en el VHS de Lucerna.
La 787 del BLS es convertí en la Be 2/4 721, aquesta va ser adquirida per el OeBB i esta preservada per aquest ferrocarril com Be 2/ 201.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada