dimecres, 8 d’agost del 2012

Tramvia T-1 Kabatas – Bagcilar


IUAS – Istambul Ulasim AS.

Istanbul, Juny 2009.


Aquesta moderna línia de tramvia, T1, va ser inaugurada el 1992 entre Sirkeci i el palau Topkapi, posteriorment es va estendre des dels dos extrems. Temporalment des de la obertura fins a l’any 2004 va operat amb vehicles de pis alt (ABB com els de servei la línia de metro M1), des de l’any 2004 aquesta línia fa servir els tramvies Bombardier Flexity Swift que son tramvies de pis baix.

Línia T2, que s'havia obert el setembre de 2006, des de Zeytinburnu, antiga terminal de la T1, a Bagcilar va ser connectada a principis de 2011 amb la línia T1, des de aquesta data funciona com a línia única i s'opera amb vehicles de pis baix, tant de Bombardier com Alstom (Citadis 300).


Vehicles:

Sèrie: Flexity Swift
Rodament:2’B’2’
Unitats: 55
Numeració: 701 a 755
Any de posta en servei: 2004
Amplada carril: 1435 mm
Potencia: 480 kW
Esforç de tracció: kN
Velocitat:80 km/h
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 750 V=
Pes: 39,2 Tm
Longitud: 29700 mm.
Seients: 272
Fabricades per: Bombardier
Nota: Funcionen normalment en UM de 2 vehicles.


 Característiques tècniques de la línia:

Data d’inauguració: 1 de gener de 1992
Longitud: 18 Km.
Amplada via: 1435 mm.
Electrificació: 750 V=
Numeració línia: T-1
Numero de parades: 31
Horari inici: 06:00 hores
Horari tancament: 23:50 hores
Cadència: 5 minuts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada