dissabte, 9 de gener del 2016

Elevador da Glòria (Funicular)

CARRIS - Companhia Carris de Ferro de Lisboa


Aquest funicular va ser construït per la Nova Companhia dos Ascensores Mecânicos de Lisboa, va ser inaugurat el 24 d'octubre de 1885.

Uneix el barri de Baixa (Avenida da Liberdade al costat de la Plaça dels Restauradors) amb Bairro Alto (Jardim / Mirador de Són Pedro de Alcântara). El seu recorregut és per la Calçada da Glòria.

Originalment aquest funicular era accionat per contrapès d'aigua, amb cremallera lateral sistema Riggenbach per al fre, però també disposava d'una petita màquina de vapor per assegurar el servei en temps de sequera. En L'any 1914 va ser convertit a tracció elèctrica. En l'any 1930, va canviar l'ampla de via a 900 mm i és convertir en funicular automotor, és a dir en lloc de disposar (com la majoria de funiculars) d'un motor que acciona el cable, en el cas d'aquest funicular ambdós cotxes disposen de motors elèctrics de tracció i l'única comesa del cable és la de seguretat i la d'equilibrar el pes i l'esforç dels cotxes. En la reforma de l'any 1930 van ser subtituíts els cotxes per uns idèntics als de l'Elevador da Lavra. Es de destacar que originalment els cotxes eren de dos pisos, accedint al pis superior per mitjans d'una escala de caragol.






Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular (Sistema Agudio/la unitat motora és al cotxe)
Data d’inauguració: 24-10-1885
Estació inferior: Vorera esquerra de l' Avenida da Liberdade
Estació superior: Mirador de Són Pedro de Alcântara
Ampla de via: 900 mm.
Tipus de via: Normal
Longitud: 276 m.
Desnivell: 45 m.
Pendent màxima: 16%.
Motorització: Elèctrica
Voltatge: 300 V=
Motor: Maley 234
Potencia: 18 kW
Per: 18 tm.
Vehicles: 2
Passatgers: 42 + 1 per vehicle.
Horari: 7.15 hores a 0.25 hores.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada