dimarts, 5 de gener del 2016

Metropolitano de Lisboa.

Transportes de Lisboa.

Inaugurat el 29 de desembre de 1959. Des de llavors, hi ha hagut una expansió gradual de la xarxa inicial. En l'actualitat, la xarxa consta de 4 línies, amb aproximadament 43,5 kilòmetres de longitud i 55 estacions. Totes les estacions estan decorades amb alguns elements artístics, que és especialment visible en la nova Línia d'Orient (Les estacions més interessant són: Olaias, Chelas i Oriente). Estacions més antigues són d'un disseny molt simple, amb petites decoracions.


Les línies de la xarxa s'identifiquen pel seu color i el seu anagrama:
Linha Azul - Linha da Gaivota
Linha Verde - Linha da Caravela
Linha Amarela - Linha do Girassol
Linha Vermelha - Linha do Oriente


Al parc actual de vehicles del Metro de Lisboa es pot considerar homogeni.

Sèrie inicial, ML90.
En l'any 1993 Metro de Lisboa, va adquirir 19 trens de 3 cotxes cadascun, numerats del M-201 al M-257, en composició Mc-R-Mc, amb una capacitat de 502 places, de les quals 128 són assegudes en disposició enfrontada de quatre en quatre. Tan sol una unitat, la composta pels cotxes M-201+R-202+M-203 disposa de seients longitudinals. Els trens de la sèrie ML90 tenen una velocitat màxima de 72 km/h.

Tots els trens d'aquestes sèries, han estat fabricats per Sorefame-Bombardier, com la majoria de productes d'aquesta firma tenen la carrosseria exterior és d'acer inoxidable ondulat i té portes llises de color blau. La testera, en color vermell, té una única lluna.



Els ML95, la primera evolució
Entre els anys 1997 i 1999, el Metro de Lisboa va posar en servei 114 nous cotxes de característiques similars als ML90, numerats de M-301 a M-414. Incorporen dues evolucions tecnològiques que els diferencien dels seus antecessors. Els trens de la sèrie ML95 porten un sistema de control de potència basat en un ondulador amb GTO i el sistema d'obertura i tancament de portes és elèctric en lloc de pneumàtic.


Els ML97, segona evolució, els primers trens de diàfans del Metro de Lisboa.
En l'any 1999 es van posar en servei 54 nous cotxes (M-501 a M-554). Sent una evolució dels models anteriors, els ML97 van ser els primers trens a incorporar un passadís d'intercomunicació entre cotxes, així com sistemes automatitzats d'informació al passatger. Conseqüència d'instal·lar l' intercomunicador entre cotxes, aquests trens tenen una capacitat total de 515 passatgers, dels quals 120 poden anar asseguts.


Els ML99, tercera evolució.
Entre els anys 1999 i 1992 el Metro de Lisboa va incorporar els seus últims trens actuals. Es tracta d'una remesa de 114 cotxes (M-601 a M-714) idèntics als ML97 salvo per alguns detalls menors.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada